دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
۶ پروژه و طرح مجتمع سرب نخلک افتتاح شد
02 اسفند 1399 - 9:21
شناسه : 7468
با حضور رییس هیات عامل ایمیدرو؛ ۶ پروژه و طرح مجتمع سرب نخلک با حضور وجیه‌الله جعفری رییس هیات عامل ایمیدرو و جمعی از مسئولان استانی و محلی در اصفهان افتتاح شد. کارخانه یک هزار و ۸۰۰ تنی فراوری کنسانتره سرب و برنامه احداث کارخانه ۲۰ هزارتنی تولید کنسانتره، از مهم‌ترین پروژه‌های مجتمع فوق است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، عملیات احداث کارخانه جدید فراوری یک هزار و ۸۰۰ تنی نخلک با هدف ارتقای ایمنی، افزایش کارایی تولید، سازگاری بیشتر با محیط‌زیست و کاهش انرژی نسبت به کارخانه قدیمی، از زمستان سال ۱۳۹۸ آغاز و امروز به طور رسمی افتتاح شد. میزان سرمایه‌گذاری در این کارخانه ۷۰ میلیارد ریال است.

نوسازی کارخانه فوق از سوی راهبر پس از دریافت مجوز تایید شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران (شرکت تحت پوشش ایمیدرو)، وارد مرحله اجرا شد.

کارخانه فراوری ۲۰ هزارتنی مجتمع

بنابر این گزارش، کارخانه فراوری جدید مجتمع به ظرفیت ۲۰ هزارتن و با عیار ۵۵ درصد در کنار پیش‌بینی سرمایه‌گذاری ۸۵۰ میلیارد ریال، به زودی احداث می‌شود.

۴ طرح مجتمع در حوزه زیرساخت و مسئولیت اجتماعی

علاوه بر پروژه‌های ذکر شده، در بخش زیرساخت و مسئولیت اجتماعی، کلنگ‌زنی پروژه آسفالت جاده اختصاصی مجتمع به طول ۱۰ کیلومتر، افتتاح طرح‌های مکانیزاسیون استخراج زیرزمینی (اسپیرال)، زمین ورزشی ۳ منظوره و محل اسکان پرسنل در نخلک عملیاتی شد.

بنابر اعلام مسئولان مجتمع نخلک، با افتتاح پروژه‌های فوق، برای ۱۶۰ نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

توسعه اکتشاف و افزایش ذخیره

طبق اعلام مسئولان این مجتمع، با توسعه اکتشافات، ذخیره ماده معدنی این مجموعه که چندی پیش ۱۵۰ هزار تن برآورد می‌شد، اکنون به بیش از ۵ میلیون تن رسیده است.

مجتمع سرب و روی در فاصله ۱۲۵ کیلومتری شمال شرق نایین و ۴۵ کیلومتری شمال شرق انارک در حاشیه کویر مرکزی ایران (در استان اصفهان) واقع شده است.

شایان ذکر است که معدن سرب و روی نخلک، یکی از قدیمی‌ترین معادن ایران محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.