پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افت تولید سنگ‌آهن در پی کاهش تولید فولاد در چین
13 دی 1399 - 9:29
شناسه : 4607
آخر هفته گذشته پس از آن که دولت چین از فولادسازان خود خواست سال 2021 تولید فولاد خود را کاهش دهند قیمت قراردادهای فیوچرز سنگ آهن در چین حدود 6 درصد افت داشت. سال 2020 قیمت سنگ آهن بیشتر از دوبرابر شد و بین کومودیتی ها بهترین عملکرد را داشت ولی دولت از صنعت فولاد خواسته سال 2021 تولید را کاهش دهند تا از کاهش متوسط قیمت سنگ آهن در سال جاری میلادی اطمینان حاصل نمایند. قیمت قراردادهای فیوچرز سنگ آهن در بورس دالیان سال 2020 حدود 37.8 درصد و در دسامبر به تنهایی 21.5 درصد رشد داشته است.
ارسال توسط :
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات به نقل از فولاد ایران،  چین به عنوان بزرگ‌ترین تولید کننده فولاد دنیا سال ۲۰۲۰ حدود ۱٫۱ میلیارد تن فولاد تولید کرد و بین سال های ۲۰۱۶ تا ۲۰۲۰ حدود ۱۵۰ میلیون تن از ظرفیت تولید فولاد سالانه خود کاسته است. کاهش تولید بیشتر می‌تواند وضعیت عرضه و تقاضای فولاد آن را بهبود بخشد. کنترل منطقی تولید فولاد از حاشیه سود کارخانه ها حمایت می کند و اجازه نمی‌دهد. افزایش قیمت ها به صنایع زیردست منتقل شود. آخرین قیمت سنگ آهن در بورس دالیان ۱۵۰٫۶۵ دلار ثبت شده که پایین ترین قیمت در سه هفته گذشته بوده است.
قابل ذکر است چین قصد دارد تا سال ۲۰۶۰  انتشار گاز کربن را به صفر برساند. این کشور بزرگ‌ترین مصرف‌کننده انرژی دنیا و تولید کننده گازهای گلخانه ای است و نیمی از زغال سنگ دنیا را استخراج و مصرف می‌کند و بزرگ‌ترین وارد کننده نفت و گاز طبیعی است.  انتقال اقتصاد چین به سمت یک اقتصاد پاک و سبز و عاری از کربن در طی چند دهه می‌تواند ۵٫۵ هزار میلیارد دلار هزینه داشته باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.