سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت سهام دو بازار معاملاتی بزرگ آمریکا
19 مرداد 1400 - 14:06
شناسه : 15975
میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی آمریکا که روز جمعه به رکوردهای تاریخی دست یافته بودند، در معاملات شب گذشته آمریکا تحت تاثیر نگرانی از کند شدن مجدد رشد اقتصادی جهان، افت کردند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شاخص‌های سهام میانگین صنعتی داوجونز و اس‌اندپی آمریکا که روز جمعه به رکوردهای تاریخی دست یافته بودند، در معاملات شب گذشته آمریکا تحت تاثیر نگرانی از کند شدن مجدد رشد اقتصادی جهان به علت تشدید شیوع کرونای دلتا، افت کردند.

از سوی دیگر سقوط قیمت‌های نفت باعث شد سهام انرژی آمریکا کاهش یافته و سهام شرکت اکسون موبیل ۱.۲ درصد و سهام شورن ۱.۷ درصد سقوط کنند. در حالی که سهام شرکت دایموندبک انرژی ۳.۵ درصد افت کرد.

میانگین صنعتی داوجونز با ۱۰۶.۶۶ درصد افت به ۳۵,۱۰۱.۸۵ واحد بازگشت. علاوه بر این اس‌اندپی ۵۰۰ با ۰.۱ درصد افت از رکورد تاریخی خود پایین آمد و در ۴,۴۳۲.۳۵ واحد بسته شد.

در همین زمان با جهش ۲.۱ درصدی سهام تسلا به دنبال انتشار گزارش عملکرد این شرکت، شاخص نزدک ۰.۱۶ درصد رشد کرد و به ۱۴,۸۶۰.۱۸ واحد رسید.

شایان ذکر است که سهام آمریکا در معاملات روز جمعه تحت تاثیر گزارش قدرتمند اشتغال ماهانه این کشور رکوردشکنی کرده بود. اما گسترش جهانی گونه دلتای ویروس کرونا نگرانی‌های تازه‌ای برای بازارها به وجود آورده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.