جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
افت قیمت جهانی طلا
24 آبان 1400 - 13:03
شناسه : 20534
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی کاهش یافت و از بالاترین رکورد پنج ماه گذشته که روز جمعه ثبت کرده بود، فاصله گرفت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۵۷ دلار و ۷۱ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد کاهش، به ۱۸۵۹ دلار و ۸۰ سنت رسیده است.

استفن اینس از شرکای شرکت مدیریت داراییSPI ، اظهار داشت: تا زمانی که بالای محدوده یک هزار و ۸۷۵ تا ۱۸۸۰ دلار شکسته نشود، رشد قیمت طلا تحت تاثیر دلار قوی‌تر، بازده بالاتر اوراق قرضه کوتاه مدت خزانه آمریکا و احتمال بالاتر رفتن بازده اوراق بلندمدت در صورت آغاز زودتر از موعد افزایش نرخ‌های بهره از سوی بانک مرکزی آمریکا محدود خواهد شد.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت، اما از بالاترین رکورد ۱۶ ماه اخیر که روز جمعه به آن صعود کرده بود، اختلاف چندانی نداشت. دلار قوی‌تر هزینه خرید طلا را برای خریداران غیرآمریکایی افزایش می‌دهد.

نیل کاشکاری رییس بانک فدرال رزرو مینیاپولیس روز یکشنبه، گفت: تورم بالاتر در چند ماه آینده را پیش‌بینی می‌کند، اما هشدار داد بانک مرکزی آمریکا نباید به تورم بالاتر واکنش نشان دهد، زیرا احتمالا فشارهای تورمی موقتی خواهد بود.

وارن پاترسون مدیر استراتژی کالاها در شرکتING ، بیان کرد: آمار تورم از افزایش قیمت طلا پشتیبانی کرده است. با این حال قیمت‌ها ممکن است در سال ۲۰۲۲ روند نزولی را به سوی مرز ۱۷۰۰ دلار دنبال کنند، زیرا افزایش تورم احتمالا به معنای آن است که روند تحکیم سیاست پولی را سرعت می‌بخشد.

افزایش نرخ‌های بهره هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش داده و به جذابیت سرمایه‌گذاری در آن ضربه می زند. البته بازارها منتظر انتشار آمار خرده فروشی آمریکا در روز سه‌شنبه هستند؛ اعتماد مصرفی به پایین‌ترین حد در یک دهه اخیر نزول کرده است.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۹ درصد کاهش، به ۲۵ دلار و پنج سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، یک هزار و ۷۶ دلار و ۵۹ سنت معامله شد. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری ۰.۱ درصد کاهش یافت و به دو هزار و ۸۷ دلار و ۶۲ سنت رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.