سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت قیمت جهانی طلا
17 خرداد 1401 - 19:38
شناسه : 28739
قیمت طلا امروز سه‌شنبه 17 خرداد ماه، نزدیک به پایین‌ترین حد یک هفته‌ای خود باقی ماند زیرا سرمایه‌گذاران معتقد هستند که برنامه‌های سختگیرانه بانک‌های مرکزی بزرگ، نرخ بهره را برای مدت طولانی بالا نگه می‌دارد و بازدهی خزانه‌داری آمریکا و دلار را افزایش می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا با ۲.۴ درصد کاهش به یک هزار و ۸۳۹ دلار رسید و بهای هر اونس طلای آمریکا نیز با ۰.۱۳ درصد کاهش، یک هزار و ۸۴۰ دلار معامله شد. در اوایل جلسه امروز، شمش به یک هزار و ۸۳۶ دلار و ۱۰ سنت رسید که کمترین میزان از اول ژوئن بود.

استفان اینس شریک مدیریت دارایی SPI، اظهار داشت: حرکت بالاتر در بازدهی ایالات‌ متحده در آستانه حراج اوراق قرضه این هفته، سرمایه‌گذاران طلا را به وحشت وادار می‌کند و دلار به دلیل این بازدهی بالاتر افزایش پیدا می‌کند. دلار با تقویت بازده ۱۰ ساله به بالاترین حد خود در نزدیک به یک ماه گذشته رسید.

تحلیلگران جی‌پی‌مورگان انتظار دارند که طی سه ماهه سوم سال جاری میلادی، در تمایل ریسک سرمایه‌گذاران و ادامه افزایش بازدهی خزانه داری آمریکا، معاملات طلا به یک هزار و ۸۰۰ دلار در هر اونس برسد.

فدرال رزرو در مسیر افزایش ۰٫۵ واحدی نرخ بهره در ماه‌های ژوئن و جولای است و گزارش مشاغل قوی هفته گذشته انتظارات بانک مرکزی ایالات‌ متحده را برای ادامه انقباضات افزایش داد. بانک مرکزی اروپا در اواخر این هفته تشکیل جلسه می‌دهد زیرا سرمایه‌گذاران شرط‌بندی خود را برای افزایش نرخ در سال جاری افزایش داده‌اند. نرخ‌های بالاتر جذابیت طلا را کاهش می‌دهد زیرا هزینه فرصت نگهداری شمش غیر بازده را افزایش می‌دهد.

اینس اضافه کرد: ما در نهایت در یک محیط جهانی افزایش نرخ بهره بانک مرکزی هستیم که در ابتدا برای طلا بد است اما افزایش نرخ‌ها پیامدهای رشد اقتصادی را به همراه دارد.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس پلاتین با ۱.۲ درصد کاهش به یک هزار و پنج دلار و ۵۰ سنت کعامله شد و پالادیم ۰.۵ درصد افزایش یافت و به دو هزار و ۱۲ دلار و ۶۹ سنت و بهای هر اونس نقره با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۲ دلار رسید.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.