سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت قیمت جهانی طلا
01 تیر 1401 - 14:54
شناسه : 29374
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا امروز چهارشنبه اول تیر ماه 1401، با تقویت بازدهی دلار و خزانه‌داری ایالات متحده آمریکا کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبار فلزات، بهای هر اونس طلا با ۴.۴ درصد کاهش، به یک هزار و ۸۲۸ دلار و ۳۰ سنت رسید و طلای آمریکا نیز با ۰.۲۴ درصد کاهش، یک هزار و ۸۲۹ دلار و ۳۰ سنت قیمت‌گذاری شد. قیمت طلا در حالی کاهش یافت که ارزش دلار تقویت شد و شمش با قیمت دلار برای خریداران سایر ارزها را گران‌تر کرد.

اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز، اظهار کردند که فدرال رزرو ۷۵ واحد پایه دیگر افزایش نرخ بهره را در ماه جولای، ارائه خواهد کرد و به دنبال آن در ماه سپتامبر، ۵۰ واحد افزایش خواهد یافت. در واقع نرخ بهره حداکثر تا نوامبر به ۲۵ درصد کاهش پیدا نخواهد کرد. نرخ بهره بالاتر و بازده اوراق قرضه، هزینه فرصت نگهداری طلا را افزایش می‌دهد که هیچ بازدهی ندارد. بازدهی اوراق ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌ متحده نیز افزایش یافت و باعث شد که شمش جذاب کمتری داشته باشد.

دو سیاست‌گذار بانک مرکزی اروپا گفتند که دولت‌های منطقه یورو نباید انتظار حمایت بی‌قید و شرط بانک مرکزی اروپا برای جلوگیری از افزایش بیش از حد هزینه‌های استقراض برای بدهکارترین کشورها را داشته باشند. اس پی دی آر گلد تراست، بزرگ‌ترین صندوق سرمایه گذاری تحت پشتوانه طلا در جهان اعلام کرد که دارایی‌هایش ۰.۱۶ درصد کاهش یافت.

گفتنی است، در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۸ درصد کاهش، به ۲۱ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت پلاتین ۰.۵ درصد کاهش یافت و ۹۳۲ دلار و ۷۲ سنت قیمت‌گذاری شد و بهای  پالادیم با ۰.۶ درصد کاهش، یک هزار و ۸۶۷ دلار و دو سنت را ثبت کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.