سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت قیمت طلا در بازار جهانی
24 فروردین 1400 - 17:19
شناسه : 10432
قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی، تحت تاثیر افزایش بازده اوراق خزانه آمریکا و قوی‌تر شدن دلار، کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۳۸ دلار و ۱۲ سنت رسید. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد کاهش به یک هزار و ۷۳۷ دلار و ۷۰ سنت سقوط کرد.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره گفت: «آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب آمریکا نشان می‌دهد که در ماه‌های آتی، روند صعودی تورم بیش از حد انتظار خواهد بود که ضمن ایجاد رشد بازده واقعی، قیمت طلا را با فشارهای کاهشی روبه‌رو می‌کند.»

قیمت‌های تولیدکننده در آمریکا بیش از حد انتظار در ماه مارس رشد کرد و بالاترین رشد سالانه در ۹٫۵ ماهه سال گذشته را به ثبت رساند که این امر، آغاز تورم بالاتر همزمان با بازگشایی اقتصاد، تقویت سلامت عمومی و کمک اقتصادی قابل توجه دولت را نشان داد. برخی از سرمایه‌گذاران، طلا را پناهگاه امنی در برابر تورم بالاتر می‌بینند اما بازده بالاتر اوراق خزانه به جذابیت سرمایه‌گذاری در این فلز ارزشمند، لطمه جدی وارد آورد.

جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا، اظهار کرد: «اقتصاد آمریکا در نقطه‌ای قرار گرفته که امید می‌رود تورم و استخدام در ماه‌های آینده شتاب گیرد اما این خطر وجود دارد که بازگشایی شتاب‌زده به تداوم اوج‌گیری موارد ابتلا به ویروس کرونا منجر شود. در این بین، بازارهای سهام آسیایی در معاملات روز جاری منفی بوده‌اند.»

یانگ در جای دیگر می‌نویسد: «انتظار می‌رفت بازارهای آسیا اقیانوسیه روز دوشنبه در سطح بالاتری گشوده شوند اما امروز صبح منفی بودند و تقاضا برای دارایی‌های امن را تقویت کردند و در این رقابت، ضمن پیروز شدن دلار، قیمت طلا با کاهش روبه‌رو شد.»

بر اساس گزارش رویترز، شاخص دلار ۰.۱ درصد در برابر سبدی از ارزهای رقیب رشد کرد و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی گران‌تر کرد. همچنین در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره با ۰.۴ درصد کاهش به ۲۵ دلار و ۱۳ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش درحدود دو هزار و ۶۳۰ دلار و ۷۸ سنت معامله شد. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد کاهش، در رقم یک هزار و ۱۹۱ دلار و ۸۷ سنت ایستاد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.