پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
افت مجدد قیمت جهانی طلا
29 خرداد 1400 - 11:05
شناسه : 13930
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه 28 خرداد ماه با ۰.۵۳ درصد کاهش به یک هزار و ۷۶۴ دلار و ۱۶ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در حالی که به دنبال ارسال سیگنال‌های انقباضی از سوی فدرال رزرو تقویت ارزش دلار ادامه دارد و این مسئله جذابیت سرمایه گذاری در بازار طلا را کاهش داده است، قیمت فلز زرد روز جمعه کاهش و در مسیر ثبت بدترین عملکرد هفتگی طی بیش از یک سال گذشته قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات روز جمعه با ۰٫۵۳ درصد کاهش به یک هزارو ۷۶۴ دلار و ۱۶ سنت رسید. در این هفته قیمت طلا شاهد کاهش حدود ۶ درصدی بود. همچنین قیمت فلز زرد در پایان معاملات آتی روز گذشته برای تحویل در ماه آگوست نیز با ۰٫۳۳ درصد کاهش به یک هزار و ۷۶۹ دلار رسید.

قیمت فلز پالادیوم نیز در این روز شاهد بیشترین افت از ماه مارس ۲۰۲۰ تاکنون بود و نقره نیز افت هفتگی بیش از ۷ درصدی را تجربه کرد.

فدرال رزرو روز چهارشنبه اعلام کرد در نشست‌های ماه‌های آتی موضوع انقباضی کردن سیاست پولی را مورد بررسی قرار خواهد داد. بانک مرکزی آمریکا همچنین پیش‌بینی کرد که نرخ بهره در سال ۲۰۲۳ میلادی افزایش یابد.

گفتنی است، عامل دیگری که سبب افت بیشتر قیمت طلا شد اظهارات جیمز بولارد رییس فدرال رزرو سنت لوییس بود. که در این خصوص اعلام کرد نرخ تورم قوی‌تر از حد انتظار بوده و انقباضی کردن سریع‌تر سیاست پولی یک پاسخ «عادی» به این اتفاق است.

دیوید مگر تحلیلگر بازار طلا در پایان خاطرنشان کرد: باید دید که در هفته‌ها و ماه‌های آینده فدرال رزرو چه اقداماتی را جهت کاستن از خرید اوراق قرضه و بالا بردن نرخ بهره انجام می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.