سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت مجدد قیمت طلا
20 دی 1400 - 11:19
شناسه : 22844
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز دوشنبه بازار جهانی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمار تورم آمریکا بودند، کاهش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد کاهش، به یک هزار و ۷۹۲ دلار و ۲۲ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز جمعه به سطح یک هزار و ۷۸۲ دلار و ۱۰ سنت نزول کرده بود که پایین‌ترین سطح از ۱۶ ماه دسامبر بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش، به ۱۷۹۱ دلار و ۳۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار هفته گذشته ۱.۷ درصد نزول کرده بود.

نیکلاس فراپل مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون، اظهار داشت: افراد از خرید طلا در قیمت پایین‌تر راضی هستند. بازار به دلیل صعود هفته گذشته بازده اوراق قرضه، همچنان به نوعی در وضعیت عقب‌گرد قرار دارد.

بازده اوراق خزانه هفته گذشته پس از انتشار جزییات نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا که نشان داد فدرال رزرو ممکن است نرخ‌های بهره را سریع‌تر از حد انتظار افزایش دهد، صعود کرده بود.

طلا پناهگاه امن دارایی در برابر تورم بالا شناخته می‌شود، اما نسبت به افزایش نرخ‌های بهره آمریکا بسیار حساس است، زیرا هزینه نگهداری این فلز که بازدهی ندارد را افزایش می‌دهد. معاملات صندوق‌های فدرال نشان می دهد ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخ‌ها در ماه مارس و بیش از ۹۰ درصد احتمال افزایش نرخ‌ها تا ماه ژوئن وجود دارد.

به گفته فراپل، اگر آمار تورم داغ‌تر از حد انتظار باشد، انتظارات برای تحکیم سریع‌تر سیاست پولی فدرال رزرو تحکیم می‌شود. ممکن است شاهد افت اندک بازده واقعی باشیم که برای طلا مثبت خواهد بود.

بر اساس گزارش رویترز، آمار تورم آمریکا قرار است هفته جاری منتشر شود و انتظار می‌رود شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه دسامبر بر مبنای سالانه ۵.۴ درصد و بر مبنای ماهانه ۴.۹ درصد رشد کرده باشد.

به گفته وانگ تائو تحلیلگر فنی رویترز، اونس طلا ممکن مقاومت در سطح یک هزار و ۸۰۱ دلار را تست کند و شکستن این سطح می‌تواند طلا را به محدوده یک هزار و ۸۱۵ دلار تا ۱۸۳۰ دلار وارد کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۳ درصد کاهش، به ۲۲ دلار و ۲۳ سنت رسید. بهای معاملات هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ثابت بود و در ۹۵۵ دلار و ۵۵ سنت ایستاد. بهای هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد کاهش، یک هزار و ۹۲۳ دلار و ۵۷ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.