سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت معاملات سهام زنجیره فولاد
17 اردیبهشت 1401 - 12:30
شناسه : 27394
پس از اعمال قرنطینه در پکن رخ داد؛ عضو انجمن نوردکاران گفت: به علت شیوع ویروس کرونا و قرنطینه پکن، بهای سنگ‌آهن با افت بیش از ۵ درصد، به ۸۲۵ یوان/تن رسیده و میلگرد و ورق گرم هر دو افزون بر ۳.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است.
ارسال توسط : منبع : تحلیل بازار
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، یک روز پس از اینکه خبر افزایش ۰٫۵ درصدی نرخ بهره در فدرال رزرو آمریکا قیمت کامودیتی‌ها و فلزات، افزایش چشمگیری داشت، با انتشار خبر قرنطینه پکن به دلیل شیوع شدید کرونا، قیمت کامودیتی‌های زنجیره فولاد تا ۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده‌اند و این مسئله در کنار کشمکش‌های سیاسی و اقتصادی چین و آمریکا به بحرانی برای بازار معاملات تبدیل شده است و برخی کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند افت تولیدات کشور چین، در ادامه قرنطینه این شهر، می‌تواند بحران‌ها را به بازار جهانی بکشاند و روند نزولی قیمت کالاهای زنجیره‌ای فولاد را، در کوتاه مدت ادامه‌دار کند.

احمد رضوی عضو انجمن نوردکاران فولادی، اظهار داشت: در حالی که بازارهای فیوچرز چین پس از تعطیلات ابتدایی ماه می، فعالیت خود را با ثبات نسبی آغاز کرده ‌بود، روز جمعه ۱۶ اردیبهشت ماه، با انتشار اخباری مبنی بر قرنطینه پکن به دلیل شیوع گسترده ویروس کرونا، باعث شد قیمت محصولات زنجیره فولاد در معاملات این بازار افت قابل توجهی داشته باشد.

وی افزود: بهای سنگ‌آهن با کاهش بیش از ۵ درصد، به ۸۲۵ یوان/تن رسیده و میلگرد و ورق گرم هر دو بیش از ۳.۶ درصد افت قیمت را تجربه کرده است و با توجه به شرایط کرونا، ایستگاه‌های مترو در پکن تعطیل و اعمال محدودیت‌های سنگینی بر تردد و فعالیت‌های تجاری صورت گرفت. انتظار می‌رود با چنین شرایطی، قیمت‌ها در کوتاه‌مدت، روند نزولی خود را حفظ کنند.

لازم به ذکر است که هم‌اکنون بازار سهام فلزات ایران، نه تنها تحت تاثیر نوسانات قیمت‌ها در بازار جهانی قرار دارد، بلکه وضع عوارض صادراتی برای برخی محصولات زنجیره‌ای فولاد و … نیز، باعث شده ریسک سرمایه‌گذاری در معاملات بورس را بیشتر کند.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.