دوشنبه, ۲۷ فروردین , ۱۴۰۳ Monday, 15 April , 2024 ساعت ×
افت واردات گاز روسی به اروپا
11 خرداد 1401 - 19:50
شناسه : 28632
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، جریان گاز شرق با خط لوله یامال-اروپا از مسیر آلمان به لهستان روز چهارشنبه 11 خرداد ماه 1401، کاهش یافت، اما حجم آن مطابق با درخواست‌های دریافتی بوده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در پی افزایش محدودیت‌های ارسال گاز به اروپا از سوی مسکو و توقف قراردادهای هلند، دانمارک و آلمان به‌دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز، جریان گاز روسیه به اروپا روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه کاهش یافت. جریان گاز شرق با خط لوله یامال-اروپا از مسیر آلمان به لهستان کاهش یافت، اما حجم آن مطابق با درخواست‌های دریافتی بوده است.

داده‌ها حکایت از آن دارد که جریان خروجی در نقطه اندازه‌گیری مالنو مرز آلمان با لهستان به سه  میلیون و ۴۰۴ هزار و ۷۷۷ کیلووات ساعت رسیده است که نسبت به رقم پنج میلیون و ۶۳۰ هزار و ۶۳۲ کیلووات ساعت روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه، کاهش را نشان می‌دهد.

به ‌طور مشابه، داده‌های اپراتور سیستم انتقال اوکراین نشان می‌دهد که درخواست‌ها برای حجم انتقال از اوکراین به اسلواکی از طریق نقطه مرزی «ولکه کاپوسانی»، از رقم ۳۷ میلیون و ۵۰۰ مترمکعب در روز سه‌شنبه ۱۰ خرداد ماه به ۳۶ میلیون و ۸۰۰ هزار متر مکعب در روز چهارشنبه ۱۱ خرداد ماه رسیده است.

گازپروم اعلام کرد که عرضه گاز خود به اروپا از مسیر اوکراین از طریق نقطه ورودی «سودژا» طی روز چهارشنبه به ۴۱ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب رسید. در حالی که این رقم روز سه‌شنبه ۴۲ میلیون و ۱۲۰ هزار مترمکعب پیش‌بینی شده بود.

شایان ذکر است که گازپروم روز سه‌شنبه عرضه گاز به شرکت هلندی تجارت گاز «گس ترا»، را به ‌طور کامل قطع کرد. این شرکت دولتی روسیه نیز روز چهارشنبه عرضه گاز به شرکت‌های دانمارکی «اورستد» و «شِل انرژی» را به‌ دلیل امتناع از پذیرش طرح پرداخت روبل در ازای گاز قطع کرد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.