سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افت چشمگیر قیمت جهانی طلا
30 اردیبهشت 1400 - 13:57
شناسه : 12524
قیمت جهانی طلا در معاملات روز پنجشنبه 30 اردیبهشت ماه، در حالی افت پیدا کرد که ارزش دلار و سود اوراق قرضه آمریکا به دنبال انتشار صورت‌جلسه‌های اجلاس اخیر فدرال‌رزرو، تقویت شد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، که یک روز قبل با جهش ۱.۲ درصدی به ۱٫۸۸۹ دلار رسیده بود، که بالاترین قیمت از ۸ ماه ژانویه تاکنون است، شب گذشته تا  1.866 دلار افت یافت. این شاخص تا ساعت ۹:۲۳ به وقت تهران ۰.۳۰ درصد از افت شب گذشته را جبران و به ۱٫۸۷۵ دلار بازگشت.

همچنین قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا که شب گذشته ۰.۷ درصد رشد پیدا کرده بود، صبح امروز ۰.۲۹ درصد افت و به ۱٫۸۷۶ دلار رسید. علاوه بر این، قیمت هر اونس نقره نیز در این بین، ۰.۴۶ درصد کاهش و به ۲۷.۸۹۵ دلار رسیده است.

بر اساس این گزارش، صورت‌جلسه‌های اجلاس اخیر بانک مرکزی آمریکا نشان می‌داد برخی اعضای فدرال‌رزرو موافق تغییر سیاست‌گذاری مالی کنونی هستند. آن‌ها معتقدند که با توجه به ریکاوری سریع اقتصاد، باید نرخ بهره را برای کنترل تورم افزایش داد.

شایان ذکر است که این خبر با بالا بردن ارزش دلار باعث شد قیمت طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری گران‌تر تمام شده و تقاضا برای خرید آن کاهش یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.