پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افت ۲ درصدی قیمت جهانی نفت
22 فروردین 1401 - 13:13
شناسه : 26471
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز دوشنبه 22 فروردین ماه 1401، با دو دلار و چهار سنت معادل ۲ درصد کاهش، به ۱۰۰ دلار و ۷۴ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پس از آنکه مصرف‌کنندگان بزرگ طرح خود را برای تزریق مقادیر بی‌سابقه‌ای نفت، به بازار جهانی اعلام کردند و در عین حال قرنطینه کرونایی در شهرهای بزرگ چین ادامه دارد، قیمت نفت امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه ۱۴۰۱، افت دو دلاری را تجربه کرد و به روند کاهشی دو روز معاملاتی قبل نیز تداوم بخشید.

قیمت هر بشکه نفت برنت دریای شمال امروز دوشنبه ۲۲ فروردین ماه با دو دلار و چهار سنت معادل ۲ درصد کاهش، به ۱۰۰ دلار و ۷۴ سنت رسید. قیمت نفت وست تگزاس اینترمدییت آمریکا نیز با یک دلار و ۹۴ سنت معادل ۲ درصد افت، به ۹۶ دلار و ۳۲ سنت رسید. همچنین هفته گذشته نفت برنت شاهد کاهش ۱.۵ درصدی بود و طبق گزارش‌ها، نفت خام آمریکا هم افت یک درصدی را تجربه کرد. طی چند هفته گذشته شاخص‌های نفتی، پرنوسان‌ترین قیمت‌ها را از ماه ژوئن ۲۰۲۰ تجربه کرده‌اند.

بازار در حال رصد تحولات کرونایی در چین است؛ جایی که شهر ۲۶ میلیون نفری شانگهای همچنان در قرنطینه به سر می‌برد و در روزهای اخیر، اخباری از شیوع سویه اومیکرون در گوانژو، دیگر شهر بزرگ جنوبی چین به گوش می‌رسد. چین بزرگ‌ترین خریدار نفت جهان شناخته می‌شود.

تینا تنگ تحلیلگر موسسه سی‌ام‌سی مارکتس، اظهار داشت: به دلیل تلاش کشورهای مصرف‌کننده برای تزریق نفت بیشتر به بازار و همچنین تضعیف تقاضا در چین به دلیل قرنطینه شهرهایی مانند شانگهای و شنیانگ، روند افزایش قیمت نفت متوقف شده است.

گفتنی است، اعضای آژانس بین‌المللی انرژی در نظر دارند طی ۶ ماه آینده، ۶۰ میلیون بشکه نفت به بازار تزریق کنند که هدف از این اقدام، پر کردن جای خالی نفت روسیه حذف شده به دلیل تحریم‌های غرب از بازار است. علی‌رغم وعده آمریکا و متحدان برای تزریق نفت به بازار، فعلا مشخص نیست که تا چه اندازه توانایی پر کردن جای خالی نفت روسیه را دارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.