چهارشنبه, ۲۹ فروردین , ۱۴۰۳ Wednesday, 17 April , 2024 ساعت ×
افت ۳ درصدی مجوز واحدهای صنعتی
08 آبان 1400 - 10:54
شناسه : 19795
آمارهای رسمی منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که از ابتدای امسال تا پایان شهریورماه ۱۸ هزار و ۲۲۲ فقره مجوز صنعتی با پیش‌بینی سرمایه‌گذاری بیش از ۵۷۶ هزار میلیارد تومان و ۴۸۵ فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هرچند صدور این مجوزها در مقایسه با سال گذشته رشد ناچیزی داشت، اما به اعتقاد کارشناسان حاکی از افزایش علاقه‌مندی جامعه به سرمایه‌گذاری و صیانت از ظرفیت‌های تولید دارد. این تعداد مجوز زمینه اشتغال ۴۳۸ هزار و ۸۹۵ نفر را فراهم کرد. صدور مجوز صنعتی در این مدت طی هم‌سنجی با سال گذشته افت ۳ درصدی، میزان سرمایه‌گذاری در آن‌ها رشد ۱۵۵ درصدی و میزان اشتغال‌زایی آن‌ها رشد ۶.۱ درصدی داشت.

واکاوی آمارهای رسمی منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان می‌دهد که در این مدت همچنین سه‌هزار و ۳۷۰ فقره پروانه بهره‌برداری ایجادی و توسعه‌ای صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۲ درصدی داشته است. میزان سرمایه‌گذاری این پروانه‌ها بیش از ۱۱۸ هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با ۶ ماهه سال ۱۳۹۹ رشد ۱۴۹ درصدی نشان می‌دهد. پیش‌بینی می‌شود ۷۶ هزار و ۵۲۷ نفر از محل پروانه‌های بهره‌برداری یاد شده مشغول به کار شده باشند که حاکی از رشد ۱۹.۹ درصدی است.

رشد ۲.۱ درصدی صدور پروانه اکتشاف معدنی

برپایه این گزارش، تا پایان شهریورماه امسال ۴۸۵ فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد که حاکی از رشد ۲.۱ درصدی است. در این مدت ۲۲۹ گواهی کشف معدنی با هزینه عملیات اکتشاف ۱۹۳.۳ میلیارد تومانی صادر شد که به ترتیب افت ۱۹.۴ درصدی و رشد ۲۳۷.۳ درصدی نشان می‌دهد. طی ۶ ماهه نخست امسال همچنین ۲۴۹ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در کشور صادر شد که اشتغال دو هزار و ۴۱۸ نفری به دنبال داشته است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.