پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افت ۸ درصدی اشتغال در بخش معدن
08 شهریور 1400 - 12:59
شناسه : 16824
براساس گزارش‌های منتشر شده، طی چهار ماهه نخست امسال تعداد پروانه بهره‌برداری صادر شده برای معادن 22.5 درصد و اشتغال این بخش 8 درصد کاهش یافت. در مقابل، هزینه عملیات اکتشاف ذخایر معدنی با رشد 38.4 درصدی همراه بوده است.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری فارس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، طی چهار ماهه نخست امسال ۲۸۶ فقره پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته با افت ۳٫۷ درصدی همراه بوده است. همچنین در این مدت ۱۴۳ فقره گواهی کشف ذخایر معدنی توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت صادر شد که برابر با تعداد گواهی‌های صادر شده مدت مشابه سال گذشته بود. در مورد تعداد پروانه بهره‌برداری معدنی طی چهار ماهه امسال نیز باید به رقم ۱۵۸ فقره اشاره کنیم که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۲٫۵ درصد کاهش داشته است. طی مدت مشابه سال ۱۳۹۹ معادل ۲۰۴ فقره پروانه بهره‌برداری معدنی در کشور صادر شده بود.

در مورد اشتغال پروانه بهره‌برداری صادر شده برای معادن طی چهار ماهه نخست امسال نیز باید به کاهش ۸ درصدی نسبت به مدت مشابه سال گذشته اشاره کرد، به طوری که طی چهار ماهه ابتدایی امسال اشتغال پروانه بهره‌برداری معادن یک هزار و ۵۵۳ نفر بوده، اما این رقم در مدت مشابه سال ۱۳۹۹ یک هزار و ۶۸۸ نفر برآورد شده است.

گفتنی است، در کنار این ارقام باید به رشد ۳۸٫۴ درصدی هزینه عملیات اکتشاف ذخایر معدنی نیز توجه کنیم که طی چهار ماهه نخست امسال هزینه عملیات اکتشاف معدنی ۴۵۸ میلیارد ریال بوده است در حالی که این رقم برای مدت مشابه سال گذشته ۳۳۱ میلیارد ریال اعلام شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.