سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افت ۸ درصدی تولید شرکت‌های بزرگ فولادی
27 آبان 1400 - 10:03
شناسه : 20652
براساس گزارش‌های منتشر شده، شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهرماه ۲۰ میلیون ۶۶ هزار و ۳۸۲ تن شمش فولاد و انواع محصولات فولادی تولید کردند.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بررسی عملکرد شرکت‌های فولادمبارکه، ذوب‌آهن، فولاد خوزستان، میدکو، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد کاوه جنوب، فولاد خراسان، معدنی و صنعتی چادرملو، آهن و فولاد ارفع، فولاد بناب و جهان فولاد سیرجان حاکی از آن است طی هفت ماهه امسال ۱۲ میلیون و ۵۷ هزار و ۸۵۳ تن شمش فولاد در کشور تولید شد که در مقایسه با مدت مشابه سال  1399 نشان‌دهنده افت ۸ درصدی است. با این حال شرکت‌های یاد شده در مهرماه روند رو به رشدی را در تولید شمش ثبت کردند، به‌طوری که با ثبت رشد ۱۲ درصدی، دو میلیون و ۱۵۶ هزار و ۶۳۲ تن شمش فولاد تولید کردند.

بیشترین تولید شمش طی هفت‌ ماهه امسال به ترتیب مربوط به فولاد خوزستان با یک میلیون و ۷۴۵ هزار و ۷۵ تن و ذوب آهن با یک میلیون و ۳۲۷ هزار و ۵۳ تن بوده است.

کاهش ۷ درصدی تولید محصولات فولادی

بررسی عملکرد شرکت‌های فولادمبارکه، ذوب‌آهن، فولاد آذربایجان، فولاد خراسان، فولاد آلیاژی ایران، جهان فولاد سیرجان، گروه ملی صنعتی فولاد ایران، فولاد اکسین، ورق خودرو چهارمحال و بختیاری، فولاد بناب و فولاد کویر تا پایان مهرماه، حاکی از تولید هشت میلیون و هشت ‌هزار و ۵۲۹ تن انواع محصولات فولادی است. این میزان تولید در هم‌سنجی با سال گذشته افت ۷ درصدی نشان می‌دهد.

با این حال شرکت‌های مذکور در مهرماه موفق به تولید یک میلیون و ۲۳۹ هزار و ۸۸۷ تن محصول فولادی شدند که نشان‌دهنده رشد ۴ درصدی در مقایسه با مهرماه ۱۳۹۹ است. ورق سرد و گرم، تیرآهن، میلگرد، میلگرد آلیاژی، شمش کالایی، کلاف، ریل، چهارگوش، تسمه و کلاف آلیاژی، ورق عریض و ورق گالوانیزه، محصولات فولای تولیدی فولادسازان را تشکیل می‌دهد.

براساس این گزاش، شرکت‌های بزرگ فولادی کشور از ابتدای امسال تا پایان مهرماه بیش از ۴.۲ میلیون تن فولاد و انواع محصولات فولادی به کشورهای مختلف صادر کردند. آماری که در هم‌سنجی با سال ۱۳۹۹ رشد ۲۵ درصدی نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.