پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش بیش از ۲ برابری سرمایه چادرملو
03 اسفند 1401 - 11:46
شناسه : 33658
سرمایه چادرملو از مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به ۲۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در مجمع عمومی فوق‌العاده مصوب شد. هدف شرکت معدنی و صنعتی چادرملو از افزایش سرمایه، تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا است.
ارسال توسط : منبع : شرکت معدنی و صنعتی چادرملو
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، در مجمع عمومی فوق العاده صاحبان سهام شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) که در روز اول اسفندماه در مجموعه فرهنگی ورزشی تلاش با حضور ۸۴ درصد از سهام‌داران حقوقی و حقیقی در تهران برگزارشد، با افزایش سرمایه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام) از مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال در دو مرحله، به طوری که در مرحله اول به ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل سود انباشت و در مرحله دوم به مبلغ ۲۷۱ هزارو ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهام‌داران موافقت و تصویب شد.

در این جلسه پس از انتخاب آقای راعی نماینده گروه سرمایه‌گذاری امید، به عنوان رئیس مجمع و ناظرین آقایان سلحشوری نماینده سهام عدالت و مونسان نماینده نماینده شرکت فولاد مبارکه، خلیل زاده نماینده سازمان بورس و اوراق بهادار و بازرس قانونی شرکت، امیرعلی طاهرزاده به عنوان دبیر مجمع و مدیرعامل شرکت، گزارشی از عملکرد و برنامه‌های اجرایی شامل عملیات استخراج، تولید و فروش محصولات و طرح‌ها و برنامه‌های آینده شرکت که بخشی از آن از محل افزایش سرمایه تأمین می‌شود به اطلاع حاضران رسانده شد و در ادامه، گزارش حسابرس و بازرس قانونی ارائه شد و تصمیمات ذیل اتخاذ و مورد تصویب قرار گرفت.

افزایش سرمایه

مرحله اول: مجمع، با افزایش سرمایه از مبلغ ۱۱۹ هزار میلیارد ریال به مبلغ ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال (منقسم به ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ سهم عادی با نام یک هزار ریالی) از محل سود انباشته موافقت کرد.

مقرر شد؛ هیئت‌مدیره پس از عملی کردن این مرحله افزایش سرمایه نسبت به اصلاح ماده «۵» اساسنامه شرکت به شرح زیر اقدام نماید:

مقرر شد هیئت‌مدیره برای تمامی سهام‌داران به میزان متعلقه از محل سود انباشته سهام با نام جدید منظور و در صورت ایجاد پاره‌‌سهام با رعایت حقوق سهام‌داران اقدامات قانونی لازم را مطابق مقررات معمول دارد.

مرحله دوم: مجمع، با انجام افزایش سرمایه از مبلغ ۱۹۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال به مبلغ ۲۷۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال از محل مطالبات حال شده و آورده نقدی سهام‌داران موافقت و بر اساس ماده «۱۶۲» لایحه قانونی اصلاح قسمتی از قانون تجارت، اختیار عملی کردن افزایش سرمایه و اصلاح ماده «۵» اساسنامه را طی مدت دو سال به هیئت‌مدیره تفویض کرد تا هیئت‌مدیره پس از اخذ مجوز از سازمان بورس و اوراق بهادار نسبت به عملی کردن آن اقدام کند.

مقرر شد هیئت مدیره حق تقدم‌های استفاده نشده و پاره‌سهم‌های حاصل از افزایش سرمایه را در هر مرحله و با رعایت مفاد ماده «۱۷۲» لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت و با رعایت شرایط و ضوابط قانونی سازمان بورس و اوراق بهادار در مهلت مقرر توسط شرکت و از طریق بازار بورس عرضه و مبلغ حاصل از فروش پس از کسر هزینه‌ها و کارمزدهای متعلقه به حساب بستانکاری سهام‌داران ذینفع منظور شد.

در راستای مصوبه شماره ۱۲۸۵۱۹/ ت ۵۹۷۵۹ ه مورخ ۲۰/‏۰۷/‏۱۴۰۱‬ هیئت وزیران و با عنایت به توضیحات ارائه شده در مجمع، هزینه کرد به مبلغ ۵,۶۳۴ میلیارد ریال به منظور اجرای مصوبه مذکور مورد تنفیذ قرار گرفت و مقرر شد در زمینه بقیه مبلغ تعیین شده تا سقف ۷,۰۰۰ میلیارد ریال، هزینه‌کرد با رعایت صرفه و صلاح شرکت و لحاظ تمامی ابعاد مالی، استراتژیک، اجتماعی و فنی در اختیار هیئت مدیره قرار گیرد.

همچنین مقرر شد به گونه‌ای تدبیر شود که از بابت تأمین آب هیچ هزینه‌ای به مجموعه شرکت معدنی و صنعتی چادرملو تحمیل نشود.

پیرو بند «۶» صورتجلسه مجمع عمومی عادی سالیانه مورخ ۱۸/‏۰۴/‏۱۴۰۱‬ شرکت معدنی و صنعتی چادرملو، مقرر شد حق حضور اعضای غیرموظف هیئت‌مدیره از ابتدای سال ۱۴۰۱ به ازای برگزاری حداقل دو جلسه در ماه تا سقف دو جلسه قابل پرداخت باشد.

حق حضور کمیته‌های تخصصی هیئت‌مدیره نیز به ازای برگزاری حداقل یک جلسه در ماه، حداکثر یک بار در ماه قابل پرداخت است. همچنین به پرسنل، مشاورین و هر فردی که هرگونه رابطه قراردادی با شرکت دارد در صورت عضویت در کمیته‌های تخصصی شرکت از تاریخ این مصوبه حق حضور تعلق نمی‌گیرد.

بر اساس همین گزارش، هدف شرکت معدنی و صنعتی چادرملو (سهامی عام)، از افزایش سرمایه تأمین بخشی از منابع مورد نیاز برای تکمیل طرح‌های توسعه در دست اجرا می باشد که شامل: احداث نیروگاه سیکل ترکیبی به ظرفیت ِ ۵۴۶ مگاوات به صورت EPC، احداث کارخانه فروآلیاژها (فرومنگنز پرکربن، فروسیلیکو منگنز و فروسیلیس به ترتیب ِ ِبا ظرفیت تولید ۲۰,۰۰۰ و ۳۰,۰۰۰ ،۱۵,۰۰۰ تن در سال، احداث خط تولید فرآورده‌های نسوز شامل: (۳۱۰ هزار تن فرآوری انواع مواد نسوز ۱۸۵ هزار تن تولید انواع آجر، جرم و قطعات ویژه نسوز، احداث کارخانه اکسیژن شماره ۲ به ظرفیت ۱۵,۰۰۰ ِ نرمال متر مکعب بر ساعت به روش EP، جبران مخارج انجام شده بابت مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، مشارکت در افزایش سرمایه شرکت‌های سرمایه پذیر، جبران مخارج انجام شده بابت تحصیل سرمایه‌گذاری‌ها (خرید سهام و تأسیس شرکت)، تحصیل سرمایه‌گذاری‌ها، جبران مخارج سرمایه‌ای انجام شده بابت خرید و ساخت دارایی‌های سرمایه‌ای (ساختمان و تأسیسات، ماشین آلات و تجهیزات، وسایل نقلیه و …) و تکمیل طرح‌های در دست اجرا و توسعه، تأمین بخشی از سرمایه در گردش مورد نیاز شرکت به منظور تأمین سنگ آهن.

این افزایش سرمایه از محل، سود انباشته، مطالبات حال شده سهام‌داران و آورده نقدی و منابع داخلی شرکت تأمین می‌شود.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.