سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش تدریجی تولید نفت اوپک پلاس
11 شهریور 1400 - 9:58
شناسه : 17044
براساس گزارش‌های منتشر شده، ۲۳ کشور عضو سازمان کشورهای صادرکننده نفت (اوپک) و متحدانش (ائتلاف اوپک پلاس) در بیستمین نشست خود بر تداوم افزایش تدریجی تولید تاکید کردند.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در نشست وزیران نفت و انرژی اوپک پلاس که روز چهارشنبه ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۰ برگزار شد، تولید نفت کشورهای عضو این ائتلاف در ماه اکتبر ۴۰۰ هزار بشکه افزایش می‌یابد.

اعضای اوپک پلاس در نوزدهمین نشست خود توافق کرده بودند که مجموع تولید اعضا از ماه اوت ۲۰۲۱ ماهانه ۴۰۰ هزار بشکه در روز تا کاهش عرضه روزانه پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه‌ای تسهیل ‌شود. علاوه بر این در این نشست اوپک پلاس موافقت خود را با تغییر خط پایه تولید پنج کشور کویت، عراق، امارات، عربستان سعودی و روسیه از مه ۲۰۲۲ اعلام کرد؛ تولید پنج کشور یادشده با تغییر خط پایه تولید در مجموع یک میلیون و ۶۳۰ هزار بشکه افزایش خواهد یافت.

گفتنی است، اوپک پلاس در واکنش به فروپاشی تقاضا در اوج بحران شیوع ویروس کرونا، تولید خود را از ماه مه سال ۲۰۲۰، ۹ میلیون و ۷۰۰ هزار بشکه در روز معادل حدود ۱۰ درصد از تقاضای جهانی محدود کرد، اما از آن زمان با بهبود تقاضا، محدودیت عرضه را به مرور تسهیل داد. لذا اعضای این ائتلاف تصمیم گرفتند بیست‌ویکمین نشست مشترک اوپک و غیراوپک (اوپک پلاس) چهارم ماه اکتبر مصادف با ۱۲ مهرماه برگزار شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.