سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش تعرفه‌ها برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز
01 آذر 1400 - 12:22
شناسه : 20789
وزیر نفت مطرح کرد؛ وزیر نفت با دعوت از مردم برای مصرف بهینه گاز گفت: از یکم آذرماه تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز افزایش می‌یابد.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، جواد اوجی وزیر نفت پس از دیدار با شاهین مصطفی‌یف معاون نخست‌وزیر جمهوری آذربایجان درباره وضع سوخت‌رسانی، اظهار داشت: امسال زمستان خیلی زود آغاز شد، مصرف روزانه ۵۴۰  میلیون مترمکعب گاز در بخش خانگی، تجاری و صنایع غیرعمده در فصل پاییز بی‌سابقه بوده است.

وی با بیان اینکه با همکاری بخش بالادستی صنعت نفت و همین‌طور شرکت ملی گاز ایران خوشبختانه تأمین سوخت برای نیروگاه‌ها و صنایع با تدابیر اندیشیده شده در حال انجام است، افزود: در بخش تامین سوخت صنایع هم تاکید می‌کنم که دغدغه و مشکلی وجود ندارد و وزارت نفت طبق وظیفه خود سوخت آن‌ها را تامین می‌کند.

وزیر نفت با اشاره به تلاش شبانه‌روزی کارکنان صنعت نفت برای تامین گاز بخش‌های مختلف کشور با در خواست از مردم به‌منظور صرفه‌جویی در مصرف انرژی و رعایت الگوی مصرف، گفت: با مصرف بهینه گاز به‌ویژه در بخش خانگی اجازه دهیم همه مشترکان از این نعمت خدادادی استفاده کنند.

اوجی با اشاره به اینکه افزایش تعرفه‌ها و جرائم برای مشترکان پرمصرف و بدمصرف گاز از یکم آذرماه  اجرا می‌شود، بیان کرد: مشترکانی که در سقف الگوی مصرف هستند تشویق و مشترکان بدمصرف همان‌طور که بارها هم اعلام کردیم جریمه می‌شوند.

وی از تنظیم دمای محیط روی ۱۸ درجه سانتی‌گراد، استفاده از لباس گرم و خاموش‌کردن وسایل گرمایشی هنگام خروج از منزل یا محل کار به‌عنوان چند راهکار ساده برای مهار مصرف گاز نام برد و ادامه داد: انشاالله با همکاری مردم با خادمان خود در صنعت نفت و شرکت ملی گاز زمستان بدون چالشی را سپری خواهیم کرد.

وزیر نفت درباره میزان افزایش قیمت برای مشترکان پرمصرف هم عنوان کرد: قیمت گاز به‌صورت پلکانی و در ۱۲ پله برای مشترکان محاسبه می‌شود، مشترکانی که در سه پله نخست هستند قیمت گاز براساس سال گذشته محاسبه خواهد شد و هیچ افزایش قیمتی نخواهند داشت، اما مشترکان پر مصرف و خارج از الگوی مصرف به صورت پلکانی شامل جریمه می‌شوند.

اوجی در پایان کرد: بیشترین یارانه انرژی را مشترکان پرمصرف دریافت می‌کنند که نشان‌دهنده آن است عدالت اجتماعی رعایت نمی‌شود، با این حال مبنای افزایش تعرفه گاز مشترکان پر مصرف قیمت گاز صادراتی نیست و خیلی پایین‌تر از آن است و به‌صوت پلکانی محاسبه می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.