سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید برق تا ۴ سال آینده
24 مهر 1400 - 10:51
شناسه : 19102
وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت مطرح کرد؛ وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت گفت: وزارت نیرو قصد دارد برای چهار سال آینده تا ۳۵ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق داشته باشد که ۱۰ هزار مگاوات آن با استفاده از سلول‌های خورشیدی است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا فاطمی امین وزیر صنعت، معدن و‌ تجارت پس از بازدید از شرکت مانا انرژی پاک شهرستان خمین، اظهار داشت: به دلیل قیمت بالای گاز، فراورده‌های نفتی و کمبود برق در برخی مناطق کشور که سبب استفاده از این فراورده‌ها می‌شود، تولید برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی اهمیت ویژه‌ای دارد.

وی در ادامه با بیان اینکه جهت‌گیری جهانی به سمت تولید برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی است، افزود: در ایران وزارت نیرو قصد دارد برای چهار سال آینده تا ۳۵ هزار مگاوات افزایش ظرفیت تولید برق داشته باشد که ۱۰ هزار مگاوات آن با استفاده از سلول‌های خورشیدی است.

وزیر صنعت، معدن و‌تجارت، گفت: مانا انرژی پاک نیز واحد ارزشمندی است که ظرفیت تولید بیش از یک هزار مگاوات برق را در سال دارد. لذا مدیران کارخانه برای پیاده‌سازی زنجیره کامل تولید برق با استفاده از سلول‌های خورشیدی برنامه‌ریزی نموده‌اند که این موضوع نیز هدف و برنامه مورد تایید وزارت صنعت، معدن و تجارت نیز است.

فاطمی امین با بیان اینکه واحد مذکور اکنون ۳۰ هکتار زمین در اختیار دارد، بیان کرد: این واحد به حدود یکصد هکتار زمین نیاز دارد که وزارتخانه نیز در این خصوص قول همکاری داد.

وی در خصوص بازدیدی که از واحد پلی پروپیلن خمین داشت، ادامه داد: در زمینه بالادستی پتروشیمی سرمایه‌گذاری‌های خوبی در کشور انجام شده است، اما چون در پایین‌دستی و‌ میان‌دستی سرمایه‌گذاری‌های مناسبی نداشتیم، برخی محصولات به صورت نیمه خام صادر می‌شوند.

وزیر صنعت، معدن و‌تجارت در پایان پلی پروپیلن را محصول ارزشمندی در زنجیره پتروشیمی دانست و‌ خاطرنشان کرد: در کشور حدود ۹۰۰ هزار تن پلی پروپیلن تولید می‌شود که متناسب با نیاز فعلی کشور است. لذا احداث واحد پلی پروپیلن در راستای تامین نیاز کشور حائز اهمیت است و سبب رشد صنایع دیگر نیز خواهد شد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.