سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
تولید فولاد کشور به ۲۶ میلیون تن رسید
16 بهمن 1399 - 13:10
شناسه : 6455
رییس جمهور؛ رییس جمهور در مراسم بهره‌برداری از طرح‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت، از افزایش تولید فولاد در کشور از ۱۵ میلیون تن در سال 1392 به ۲۶ میلیون تن در سال 1399 خبر داد.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری دولت
پ
پ

گزارش اخبارفلزات، حسن روحانی اظهار داشت: از نظر ظرفیت، میزان تولید فولاد ۳۸ میلیون تن است و در محصولات مختلف فولادی نیز از ۱۶ میلیون تن در سال ۱۳۹۲ به ۲۳ میلیون تن در سال ۱۳۹۸ رسیدیم و ظرفیت کشور در این عرصه نیز ۵۶ میلیون تن است.
وی افزود: این آمار‌ها نشان می‌دهد که در صنایع معدنی مانند فولاد، مس و آلومینیوم، شرایط کشور بسیار خوب است و پیشرفت‌های قابل توجه‎ای به وجود آمده است.
رییس جمهور گفت: بنابر اظهارات استاندار زنجان، بخش عمده اقدامات مربوط به طرح‌هایی که امروز به بهره‌برداری رسید در سال‌های ۱۳۹۷ و ۱۳۹۸ همزمان با جنگ اقتصادی دشمن انجام شد که خوشبختانه توانستیم این طرح‌های بزرگ را آماده بهره‌برداری کنیم.
روحانی بیان کرد: امسال ۳۰ طرح بزرگ صنعت و معدن به بهره‌برداری رسید و طرح‌های بسیار بزرگ دیگری نیز تا پایان امسال به بهره‌برداری خواهد رسید که این به معنی نشاط و سرزندگی ملت ایران است.
وی گفت: البته تحریم‌ها رنج و مشکلات فراوانی ایجاد کردند و سنگ بزرگی جلوی ما انداختند و ناچار شده‌ایم آن را از سر راه برداریم که این سبب کندی کار کشور شد؛ اما نتوانستند و موفق نخواهند شد که روند پیشرفت کشورمان را متوقف کنند.
رییس جمهور در پایان خاطرنشان کرد: اگر شیوه‌نامه‌های بهداشتی اجازه می‌داد دنیا می‌دید که امسال هم مردم بیش از سال‌های پیش به خیابان‌ها می‌آمدند. اگرچه این شیو‌ه‌نامه‌ها اجازه نمی‌دهد آنان به خیابان‌ها بیایند، اما دل آنان در دهه فجر پر از نشاط است

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.