پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش تولید هدفمند در فولاد مبارکه
23 بهمن 1401 - 15:49
شناسه : 33398
معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه گفت: افزایش مصرف سرانه فولاد در کشور، ارزآوری با حضور در بازارهای صادراتی با اولویت تامین حداکثری بازار داخلی، پیشگیری از واردات و هدف‌گذاری گروه فولاد مبارکه برای حفظ سهم خود در تولید و صادرات انواع محصولات فولادی تخت، از مهم‌ترین دلایل این افزایش تولید هدفمند بوده است.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد مبارکه اصفهان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، انجمن جهانی فولاد در جدیدترین گزارش خود بیان کرد: به‌ طور کلی میزان تولید فولاد خام جهان در سال ۲۰۲۲  از ۱۰ دی‌ ماه سال ۱۴۰۰ تا ۹ دی امسال، با ۴.۳ درصد کاهش نسبت به مدت مشابه سال قبل، یک میلیارد و ۸۳۱ میلیون و ۵۰۰ هزار تن بوده است اما علی‌رغم این کاهش تولید، ایران با رشد ۸ درصدی بالاترین میزان رشد را در بین ۱۰ تولیدکننده برتر دنیا داشته است.

در حالی عنوان بیشترین رشد تولید سالانه فولاد در میان ۱۰ کشور نخست تولیدکننده فولاد جهان در سال ۲۰۲۲ میلادی به ایران تعلق گرفت که از کل ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن فولاد خام تولیدشده در ایران، گروه فولاد مبارکه با تولید ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن، در این افتخارآفرینی سهم ۳۴ درصدی داشته است.

غلامرضا سلیمی، معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه ضمن تایید این خبر بیان کرد: تولید فولاد خام ایران در بازه زمانی مذکور، ۳۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تن بوده است که از این میزان، گروه فولاد مبارکه علی‌رغم محدودیت مصارف انرژی در فصول مختلف سال، با تولید ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار تن و رشد ۹.۲ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل، نقش بسزایی در رشد ۸ درصدی تولید فولاد ایران و تثبیت جایگاه دهم کشور در بین برترین تولیدکنندگان جهان داشته است.

وی تصریح کرد: بنابر آمارهای موجود در سال ۲۰۲۲، در منطقه غرب آسیا ۴۴ میلیون تن فولاد تولید شده است که از این میزان ۶۹.۵ درصد آن در اختیار ایران بوده است.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه میزان تولید گروه فولاد مبارکه در سال ۱۴۰۰ را ۹ میلیون و ۳۳۸ هزار تن اعلام کرد و گفت: با توجه به رشد تقاضا و مصرف انواع ورق‌های فولادی در کشور که خوشبختانه از رونق تولید و توسعه فضای کسب خبر می‌دهد و از آنجایی که تا افق ۱۴۰۴ تولید ۵۵ میلیون تن فولاد در کشور هدف‌گذاری شده است، گروه فولاد مبارکه برای سال ۱۴۰۱ تولید ۹ میلیون و ۹۴۰ هزار تن فولاد خام را هدف‌گذاری کرده که با توجه به دستاوردهای خوب گروه در ۱۰ ماهه سال جاری و تولید هشت میلیون و ۸۸۳ هزار تن در این بازه زمانی، پیش‌بینی می‌شود تا پایان سال، تولید گروه فولاد مبارکه به رکورد بی‌سابقه ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار تن افزایش یابد.

سلیمی ابراز کرد: با عنایت به دستاوردهای شرکت فولاد مبارکه از ابتدای سال جاری تاکنون، پیش‌بینی می‌شود، تولید تختال فولاد مبارکه تا پایان اسفند ماه از هفت میلیون و ۲۰۰ هزار تن عبور کند.

وی در خصوص دلایل هدف‌گذاری افزایش تولید در گروه فولاد مبارکه، اظهار کرد: افزایش مصرف سرانه فولاد در کشور، ارزآوری با حضور در بازارهای صادراتی با اولویت تامین حداکثری بازار داخلی، پیشگیری از واردات و هدف‌گذاری گروه فولاد مبارکه برای حفظ سهم خود در تولید و صادرات انواع محصولات فولادی تخت، از مهم‌ترین دلایل این افزایش تولید هدفمند بوده است.

به گفته معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه، افزایش انگیزه، همدلی و هم‌گرایی مدیریت و کارکنان در دستیابی به اهداف، برنامه‌ریزی هوشمندانه و هدفمند برای نوسازی خطوط، انجام تعمیرات اساسی نواحی مختلف در زمان توقف‌های ناشی از محدودیت مصارف برق و گاز در فصول مختلف سال با توجه به تجارب سال‌های قبل و چابک‌سازی نواحی برای تولید حداکثری در زمان‌هایی که خطوط با محدودیت در مصارف مواجه نیستند و در نهایت کسب رکوردهای متعدد و پی‌درپی در شرکت‌های فولاد مبارکه، هرمزگان و مجتمع فولاد سبا، از مهم‌ترین عوامل رسیدن به اهداف گروه بوده است.

سلیمی یادآور شد: امیدواریم در سالی که به نام «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» نام نهاده شده است، گروه فولاد مبارکه با همت مدیریت و کارکنان خود بتواند به تمام اهداف کمی و کیفی خود دست یابد و ارزش افزوده فزاینده‌ای برای ذی‌نفعان و کشور حاصل کند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.