جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
افزایش تولید و رکوردشکنی‌ها در گرو برنامه‌ریزی منظم
20 دی 1401 - 10:27
شناسه : 32566
مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان مطرح کرد: مجید ابوعطیوی، مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان گفت: برای تولید پایدار در شرکت، برنامه‌ریزی منظمی صورت دادیم که در زمینه افزایش تولید و رکوردشکنی‌ها موثر بوده است.
ارسال توسط : منبع : شرکت فولاد هرمزگان
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، مجید ابوعطیوی در خصوص عملکرد واحد خدمات فنی و پشتیبانی بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ اقدامات متعددی را صورت دادیم و توانستیم به ثبت رکوردهای ماهانه کمک کنیم. ازجمله این اقدامات می‌توان به پیاده‌سازی سیستم RCM جرثقیل سقفی ۲۴۰ تن واحد فولادسازی، بهینه‌سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه Preventive Maintenance Optimization (PMO) در واحدهای ذوب و ریخته‌گری و جرثقیل‌های سقفی واحد فولادسازی و پیاده‌سازی سیستم کنترل موجودی انبارها با در نظر گرفتن مقدار SAFETY- STOCK اشاره کرد.

وی افزود: از دیگر اقدامات تعریف‌شده ما در سال ۱۴۰۱ تدوین مدارک فنی مرتبط با مهندسی مجدد و مهندسی معکوس قطعات و تجهیزات به تعداد ۳ هزار مدرک فنی بود که تا پایان آذرماه پیش از دو هزار مدرک محقق شده است. همچنین برنامه‌ریزی جهت بومی‌سازی تعداد ۸۰ قطعه و تجهیز (متریال کد) تا پایان سال ۱۴۰۱ صورت گرفت که تا پایان آذرماه ۷۵ قطعه محقق شده است.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان با اشاره به دیگر اقدامات، خاطرنشان کرد: پیاده‌سازی سیستم سطح دو واحد احیا مستقیم از اقداماتی بود که کمک شایانی به ارتقای سطح کمی و کیفی فرایند تولید احیا دارد. در همین حال سیستم شارژ فروآلیاژ در LF نیز هوشمند شد. همچنین آماده‌به‌کاری مکانیسم‌های حمل سرباره کوره‌های قوس الکتریکی افزایش یافت که باعث سرعت بخشیدن به جمع‌آوری سرباره و کاهش توقفات کوره‌ها شده است.

ابوعطیوی تصریح کرد: تأمین مکانیسم‌های شات‌دان سالیانه ۱۴۰۱ با ۳۲ هزار ساعت کارکرد و ۷۹ هزار نفر ساعت و همچنین بارگیری، حمل و دپوسازی و ساماندهی کلیه ضایعات واحدهای تولیدی به میزان ۲۰۰ هزار تن در راستای افزایش کیفی تولید واحدها در سال جاری انجام شد. در همین حال جهت افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات در نواحی مختلف تولیدی، فعالیت‌های تعمیراتی توسط واحد تعمیرات و تعمیرگاه مرکزی انجام شده است که از آن میان می‌توان به انجام بیش از ۳۳۹ هزار نفر ساعت و انجام ۱۷۶ هزار مترمکعب فعالیت داربست‌بندی به‌صورت فعالیت‌های شات‌دان سالیانه و شات‌دان‌های هفتگی و غیرشات‌دانی از خردادماه تا پایان آبان ماه ۱۴۰۱ و افزایش آماده‌به‌کاری و کاهش توقفات اضطراری نوارهای حمل مواد اشاره کرد.

وی ادامه داد: انجام بازرسی‌های فنی در شات‌دان‌های هفتگی، سالیانه و فعالیت‌های غیر شات‌دانی نیز صورت گرفت که نقش بسزایی در کیفیت و افزایش عمر تجهیزات و در نتیجه افزایش آماده‌به‌کاری تجهیزات به عهده داشت. در همین راستا، فقط در شات‌دان سالیانه احیا و فولادسازی، فعالیت‌های بازرسی فنی بالغ‌بر ۳۰۰۰ نفر ساعت برآورد شد.

مدیر خدمات فنی و پشتیبانی شرکت فولاد هرمزگان در خصوص اقدامات آتی این واحد عنوان کرد: برای سال ۱۴۰۲ به‌منظور پیاده‌سازی RCM دیگر تجهیزات فولادسازی، جهت بهینه‌سازی نگهداری و تعمیرات پیشگیرانه Preventive Maintenance Optimization (PMO) در واحدهای احیا و سیالات و برای در نظر گرفتن موجودی مورداطمینان علاوه بر موجودی انبار با سیستم کنترل موجودی انبارها با در نظر گرفتن مقدار SAFETY- STOCK برنامه‌ریزی‌های لازم صورت گرفته است.

ابوعطیوی در پایان با اشاره به فرارسیدن سالگرد افتتاحیه شرکت، بیان کرد: این‌جانب فرارسیدن این روز را به همه همکاران تبریک عرض می‌کنم و امیدوارم بتوانیم با انجام کار تیمی در کنار سایر واحدها همچنان رکوردهای تولید را یکی پس از دیگری جابه‌جا کنیم.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.