سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید و صادرات شمش فولاد در استان اردبیل
11 اردیبهشت 1400 - 14:21
شناسه : 11539
استاندار اردبیل مطرح کرد؛ استاندار اردبیل با اشاره به افزایش فازهای تولید و صادرات شمش فولاد در این استان، گفت: شرکت فولادسپهر سبلان به عنوان یکی از تولیدکنندگان شمش در کشور، توانست یک میلیون و 500 هزار دلار صادرات فولاد به دو کشور خارجی داشته است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، اکبر بهنامجو استاندار اردبیل در حاشیه بازدید از واحدهای تولیدی استان، اظهار داشت: پیش‌بینی می‌شود که این واحد تولیدی امسال با افزایش فاز فعالیتی خود، تا ۱۰ میلیون دلار صادرات داشته باشد. در این راستا فاز توسعه این شرکت آغاز و تا سال آینده علاوه بر فولاد محصولاتی شامل میلگرد، نبشی و قوطی تولید خواهد کرد. همچنین ظرفیت تولید فولاد استان از ۳۰۰ هزار تن در سال جاری به ۶۰۰ هزار تن در سال آینده افزایش خواهد یافت.

وی از فعال‌سازی واحد ریخته‌گری آرتا بعد از ۲ سال تعطیلی خبرداد و افزود: این واحد نیز در فاز اول تولید شمش را آغاز و عملیات اجرایی فاز دوم و سوم را نیز شروع کرده است. علاوه بر این ظرفیت تولید از ۸۰ هزار تن به ۳۰۰ هزار تن افزایش یافته و تا سال آینده به ۷۰۰ هزار تن خواهد رسید.

استاندار اردبیل در پایان گفت: استان همچون سال‌های گذشته در مسیر جهش تولید قرار دارد و واحدهای تولیدی و صنعتی از جمله تولید فولاد فازهای فعالیتی و میزان صادرات خود را افزایش داده‌اند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.