سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید کالاها در بخش معدن و صنایع معدنی
29 فروردین 1400 - 13:12
شناسه : 10664
طی سال 1399 رقم خورد؛ بررسی آمارهای منتشر شده از سوی وزارت صنعت، معدن و تجارت نشان‌دهنده رشد تولید ۹ کالا از بین ۱۱ محصول منتخب و اصلی بخش معدن و صنایع معدنی در سال 1399 است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، فولاد خام، محصولات فولادی، کاتد مس، شمش آلومینیوم خالص، کنسانتره زغال‌سنگ، سیمان، کاشی و سرامیک، شیشه جام و ظروف شیشه‌ای، کالاهایی هستند که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، شاهد رشد در تولید بوده‌اند.

طی ۱۲ ماهه سال ۱۳۹۹، شرکت‌های بزرگ بخش معدنی و صنایع معدنی کشور موفق به تولید ۲۸ میلیون و ۳۷۴ هزار و ۹۰۰ تن فولاد خام شدند؛ آماری که در مقایسه با سال ۱۳۹۸، رشد ۷.۳ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین تولید محصولات فولادی با رشد ۷.۲ درصدی به ۲۵ میلیون و ۶۹ هزار و ۶۰۰ تن رسیده است.

در سال گذشته کارخانجات سیمان کشور با ثبت رشد ۱۲.۵ درصدی در مقایسه با سال ۱۳۹۸، موفق به تولید ۶۹ میلیون و ۳۸۷ هزار و ۱۰۰ تن سیمان شدند.

بر پایه این گزارش، طی سال ۱۳۹۹، مقدار ۲۹۰ هزار و ۸۰۰ تن کاتد مس با رشد ۱۴.۵ درصدی، ۴۴۶ هزار و ۶۰۰ تن شمش آلومینیوم خالص با رشد ۵۵.۵ درصدی و یک میلیون و ۶۶۸ هزار و ۹۰۰ تن کنسانتره زغال‌سنگ با افزایش ۲.۵ درصدی در کشور تولید شده است. در این میان تولید آلومینا نیز با ۲۲۹ هزار و ۱۰۰ تن در مقایسه با سال ۱۳۹۸، افت ۱.۸ درصدی را نشان می‌دهد.

بر اساس این گزارش، ایران از نظر ذخایر شناسایی شده در بین ۱۵ کشور شاخص جهان جای دارد و نزدیک به ۶۰ میلیارد تن ذخیره معدنی که نزدیک به ۴۰ میلیارد تن آن قطعی و بقیه احتمالی است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.