سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش تولید کنسانتره سنگ‌آهن
26 بهمن 1399 - 13:57
شناسه : 7048
در 10 ماهه امسال رقم خورد؛ تولید کنسانتره سنگ‌آهن توسط شرکت‌های بزرگ بخش معدن وصنایع معدنی و تابعه سازمان ایمیدرو در ۱۰ ماهه امسال به رقم ۴۱ میلیون و ۶۴۵ هزار و ۸۰ تن رسید که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته رشد ۶ درصدی دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، آمار سنگ‌آهن جلال آباد، گهرزمین، اپال پارسیان سنگان، صنعتی و معدنی توسعه فراگیر، میدکو، معدنی و صنعتی گل‌گهر، صنایع معدنی فولاد سنگان، سنگ‌آهن چادرملو، سنگ‌آهن مرکزی و صبانور نشان می‌دهد که بیشترین تولید کنسانتره سنگ‌آهن طی ۱۰ ماهه امسال، به شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر با ۱۳ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۶۵۷ تن تعلق دارد.

شرکت صبانور در این دوره زمانی مورد بررسی با ۳۳ درصد رشد نسبت به ۱۰ ماهه سال ۹۸، بیشترین بازدهی را داشته است. علاوه بر این، شرکت سنگ‌آهن جلال‌آباد، افت ۲۰ درصدی در این مدت به ثبت رساند.

رشد ۵ درصدی عملکرد دی ‌ماه

بنابر آمار مورد بررسی تولید کنسانتره سنگ‌آهن از سوی واحدهای یاد شده در دی ‌ماه به رقم ۴ میلیون و ۹۸ هزار و ۹۴۲ تن رسید که در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته، افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت معدنی و صنعتی گل‌گهر در دی ‌ماه سال جاری با تولید رقم یک میلیون و ۳۴۷ هزار و ۱۱۶ تن کنسانتره سنگ‌آهن، بالاترین میزان تولید در بین واحدهای مورد بررسی را به خود اختصاص داد. همچنین بیشترین رشد را در این ماه به نام شرکت میدکو با ۳۳ درصد به ثبت رسید. علاوه بر این، شرکت سنگ‌آهن جلال‌آباد هم با افت ۴۷ درصدی در این ماه مواجه شد.

تولید ۳۸.۵ میلیون تن گندله 

تولید گندله سنگ‌آهن توسط واحدهای مربوطه طی ۱۰ ماهه امسال به رقم ۳۸ میلیون و ۵۱۴ هزار و ۶۱۱ تن رسید که نسبت به ۱۰ ماهه سال گذشته، افزایش بازدهی ۱۲ درصدی را نشان می‌دهد.

ضمن اینکه تولید گندله با رشد ۲۵ درصدی در دی‌ ماه ۱۳۹۹ در مقایسه با ماه مشابه سال گذشته بالغ بر ۳ میلیون و ۹۵۶ هزار و ۳۴۷ تن شد. شایان ذکر است تولیدکنندگان بزرگ سنگ‌آهن کشور از ابتدای فروردین تا پایان آبان ماه، به میزان ۳۳ میلیون و ۱۶۸ هزار و ۷۵۷ تن کنسانتره سنگ‌آهن تولید داشتند. ضمنا نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۳۱ میلیون و ۵۵۳ هزار و ۱۰۵ تن بود، افزایش ۵ درصدی را نشان می‌دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.