سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
صفحه اصلی » گروه » خبر » مس
افزایش جهانی ظرفیت و تولید زنجیره مس
12 خرداد 1401 - 10:42
شناسه : 28651
بر اساس گزارش‌های منتشر شده، ظرفیت و تولید زنجیره مس جهانی طی سه ماهه نخست سال 2022 میلادی، جهش یافت. طی این مدت، 5.2 میلیون تن کنسانتره و 6.2 میلیوتن تن مس تصفیه شده تولید شد.
ارسال توسط : منبع : روابط‌عمومی ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بر اساس تازه ترین گزارش گروه مطالعات بین‌المللی مس (ICSG)، معادن مس جهان از ابتدای ماه ژانویه تا پایان ماه مارس سال ۲۰۲۲ میلادی، پنج میلیون و ۲۳۲ هزار تن کنسانتره تولید کردند. این رقم طی مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، پنج میلیون و ۱۰۰ هزار تن بود که حاکی از افزایش ۲٫۶ درصدی تولید است.

از این میزان، دو میلیون و ۶۶۷ هزار و ۵۰۰ تن مربوط به قاره آمریکا، یک میلیون و ۱۱۸ هزار و ۶۰۰ تن آسیا، ۷۲۸ هزار تن آفریقا، ۴۸۸ هزار و ۱۰۰ تن اروپا و ۲۲۹ هزار و ۹۰۰ تن مربوط به اقیانوسیه، بوده است.

افزایش ۵ درصدی ظرفیت معادن مس

طی همین مدت، ظرفیت معادن مس جهان به ۶ میلیون و ۶۱۹ هزار تن رسید که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی با میزان ۶ میلیون و ۳۰۰ هزار تن، حاکی از افزایش ۵ درصدی است.

افزایش ۲٫۹ درصدی تولید مس تصفیه شده

فعالان مس جهانی سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی، حدود ۶ میلیون و ۲۸۶ هزار تن مس تصفیه شده تولید کردند. این رقم در مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی، ۶ میلیون و ۱۰۹ هزار تن بود که نشان‌دهنده افزایش ۲٫۹ درصدی است.

افزایش ظرفیت تولید مس تصفیه شده

ظرفیت تولید کارخانه‌های مس تصفیه شده جهان طی سه ماهه نخست ۲۰۲۲ میلادی، هفت میلیون و ۵۳۱ هزار تن بود که در مقایسه با رقم مدت مشابه سال ۲۰۲۱ میلادی با تلید به میزان هفت میلیون و ۳۹۸ هزار تن، حدود ۱٫۸ درصد افزایش پیدا کرده است.

کاهش دوباره قیمت جهانی مس

گفتنی است، قیمت جهانی مس با کاهش حدود ۴۵۵ دلاری نسبت به ماه گذشته میلادی، از حدود ۹ هزار و ۸۸۵ دلار به ازای هر تن، به حدود ۹ هزار و ۴۳۱ دلار به ازای هر تن، طی ماه جاری رسیده است. این در حالی است که قیمت مس جهانی طی ماه‌های گذشته، از مرز ۱۰ هزار دلار عبور کرده بود.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.