سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش حقوق کارگر، تعدیل نیرو را در پی نخواهد داشت
06 اردیبهشت 1401 - 18:58
شناسه : 27080
وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه به علت افزایش دستمزد، تعدیل نیروی کار نخواهیم داشت، گفت: در فروردین ماه سال جاری، تقاضا برای بیمه بیکاری ۳۸ درصد کم‌تر از سال گذشته ثبت شد.
ارسال توسط : منبع : مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حجت‌الله عبدالملکی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، در همایش روز جهانی کار و کارگر، اظهار داشت: در فروردین ماه سال جاری، تقاضا برای بیمه بیکاری، به میزان ۳۸ درصد کم‌تر از سال گذشته ثبت شده و این یعنی افزایش حقوق، تاثیری بر تعدیل نیرو نداشته است.

وی افزود: به علت افزایش دستمزد، تعدیل نیروی کار نخواهیم داشت و بر اساس نظریه افزایش انگیزه نیروی کار با افزایش دستمزد، بهره‌وری نیروی کار بیشتر و در نتیجه کارفرما تمایل بیشتری برای حفظ آن نیرو خواهد داشت.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه قدرت خرید جامعه کارگری در سال ۱۴۰۱ افزایش خواهد یافت، گفت: افزایش حقوق کارگران، باعث تورم نمی‌شود؛ زیرا مارپیچ دستمزد و تورم در ایران رد و اثبات نشده که در اقتصاد ایران، افزایش دستمزد باعث رشد تورم است.

عبدالملکی در پایان خاطرنشان کرد: عوامل اصلی تورم در اقتصاد ایران، مشخص بوده و شامل رشد نقدینگی، نوسانات بازار ارز، تورم وارداتی ناشی از افزایش قیمت‌های جهانی و بی‌انضباطی در داخل و خارج دولت هستند که ارتباطی به افزایش حقوق کارگر ندارد.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.