سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش سرمایه‌گذاری در بخش صنعت مازندران
25 خرداد 1400 - 13:08
شناسه : 13769
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران سال گذشته را برای صنعت این استان سالی پربار برشمرد و گفت: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی نسبت به سال 1398 بیش از 2 برابر شده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، حسینقلی قوانلو رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با بیان اینکه سال قبل به رغم شیوع ویروس کرونا، سال خوبی برای صنعت در استان بوده است، اظهار داشت: سال گذشته به رغم آنکه یک میلیون شغل در کشور براثر شیوع ویروس کرونا متوقف شد. این درحالی است که کشور آمریکا هفت میلیون شغل را از دست داده است.

وی با اظهار اینکه بیشترین مشاغل را در بخش خدمات از دست داده‌ایم، افزود: طی سال گذشته تعداد شاغلان کشور در بخش صنعت ثابت بود اما در مازندران ۱۲ هزار و ۵۰۰ نفر بر شمار شاغلان این حوزه در استان افزوده شد.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران با عنوان اینکه سال گذشته، برای بخش صنعت و شهرک‌های صنعتی استان بهتر از سال ۱۳۹۸ بود، گفت: برخی صنایع مانند قطعه‌سازان طی سال گذشته عملکرد خوبی داشته‌اند که در این راستا میزان رشد مصرف برق صنعتی ۸ درصد بوده است.

قوانلو بیان کرد: در حوزه تورم طی اسفند ماه سال گذشته پایین‌ترین میزان نرخ  را در کشور شاهد بوده‌ایم و مازندران با ۳۳.۳ درصد تورم سالانه کمترین تورم را در کشور داشته است.

وی با اشاره به اینکه سال قبل ۱۲۰ واحد صنعتی و معدنی در استان احیا شده است، ادامه داد: یک هزار و ۲۰۰ نفر اشتغال جدید با احیای این واحدها در استان ایجاد شد. همچنین سرمایه‌گذاری بخش صنعت طی سال گذشته در استان به سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان رسید که نسبت به سال ۱۳۹۸ بی‌سابقه بود.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت مازندران در پایان خاطرنشان کرد: میزان سرمایه‌گذاری صنعتی در سال ۱۳۹۷ حدود ۶۰۰ میلیارد تومان، ۱۳۹۸ حدود ۱,۵۰۰ میلیارد تومان و سال گذشته سه هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان بوده است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.