پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش سود شرکت ملی مس طی سال ۱۳۹۹
01 خرداد 1400 - 10:03
شناسه : 12529
معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران خبر داد؛ معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران گفت: در سال گذشته میزان فروش محصولات شرکت از لحاظ ارزشی به بیش از 41 هزار میلیارد تومان رسید که نسبت به سال 1398، رشد 90 درصدی را با خود به همراه داشت.
ارسال توسط : منبع : مس پرس
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، کیارش مهرانی معاون مالی و اقتصادی شرکت ملی صنایع مس ایران، اظهار داشت: تناژ فروش شرکت ملی صنایع مس ایران طی سال گذشته، ۹۱۶ هزار و ۸۴۲ تن بود که نسبت به برنامه سال جاری و سال ۱۳۹۹، به ترتیب ۱۹ و ۸ درصد افزایش پیدا کرد.

وی با بیان اینکه در سال ۱۳۹۹ تقریبا کل کنسانتره مس تولیدی شرکت ملی صنایع مس ایران به کاتد مس تبدیل شد، افزود: مجموع فروش کاتد مس شرکت در سال گذشته به رقم چشمگیر ۲۷۲ هزار تن رسید که بالاترین میزان فروش کاتد ثبت‌شده شرکت مس در کل ادوار گذشته را به خود اختصاص داد.

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس با اشاره به اینکه سود سال گذشته نسبت به سال ۱۳۹۸، بیش از ۲۴۱ درصد رشد را نشان می‌دهد، گفت: درحالی‌که نسبت سود سال ۱۳۹۸ به‌کل درآمد ۵۴ درصد بود، سود سال ۱۳۹۹ به حدود ۶۸ درصد درآمد کل رسید.

مهرانی با بیان اینکه این میزان تناژ فروش نشان‌دهنده رشد ۸ و ۹ درصدی تناژ فروش کاتد مس در سال ۱۳۹۹ نسبت به سال ۱۳۹۸ است، بیان کرد: این موفقیت‌ها در حالی رخ می‌دهد که طی اوایل سال ۱۳۹۹ و به دلیل شیوع ویروس کرونا، قیمت مس روند کاهشی به خود گرفت و فرایند حمل‌ونقل با اختلالات زیادی مواجه شده بود.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه با انتشار خبرهای امیدوارکننده، دسترسی به واکسن کرونا و افزایش مصرف در چین، بازار جان تازه‌ای به خود گرفت، ادامه داد: از سه‌ ماهه چهارم سال ۱۳۹۹، قیمت‌ها روند افزایشی خود را حفظ کرد؛ به ‌طوری ‌که متوسط قیمت مس در پایان سال گذشته حدود ۱۴ درصد نسبت به سال ۱۳۹۸ افزایش و به رقم ۶ هزار و ۷۳۷ دلار بر تن رسید.

معاون مالی و اقتصادی شرکت مس اذعان داشت: از دستاوردهای مهم شرکت می‌توان به رتبه‌بندی اعتباری و اخذ رتبه A+، بازگشت بیش از ۹۵ درصد منابع ارزی، سرمایه‌گذاری ۱۲ درصدی در سهام جهان فولاد و افزایش سرمایه شرکت از ۱۰ به ۲۰ هزار میلیارد تومان اشاره کرد.

مهرانی با اشاره به تنوع‌بخشی در توسعه بازارهای جدید صادراتی و مشتریان تولیدکننده نهایی خارجی با وجود شرایط پیچیده تحریم، عنوان کرد: قصد داریم ضمن ایجاد یک شرکت سرمایه‌گذاری یکصد درصدی و با سرمایه‌ای بالغ بر ۵۰۰ میلیارد تومان برای رسیدن به خلق ارزش افزوده بالاتر از بازار پول، استفاده از ابزارهای نوین مالی، مهندسی مالی و خدمات نوین مالی و نیز تامین سرمایه برای پروژ‌ه‌های معدنی اقداماتی انجام دهیم.

وی در پایان با اشاره به متناسب‌سازی مستمری بازنشستگان و ایجاد فضای آرامش‌بخش برای کارکنان، خاطرنشان کرد: برای اولین بار صندوق به منطقه سبز سلامت مالی از منظر ریسک اکچوئری (بیم‌سنجی) رسید.

شایان ذکر است که نهایی‌شدن نظام جامع مالی شرکت و اجرای قطعی نرم‌افزار اختصاصی حسابداری شرکت ملی صنایع مس ایران و هوشمند کردن داشبورد مدیریت مالی از دیگر دستاوردهایی این شرکت بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.