پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش صادرات ۱۴ شرکت بزرگ فولادی کشور
29 فروردین 1400 - 13:53
شناسه : 10652
بررسی آمار عملکرد شرکت‌های بزرگ فولادی کشور حاکی از صادرات ۸۵۱ هزار و ۶۲۵ تنی این واحدها در اسفند ماه سال 1399 است. آماری که در مقایسه با اسفند ماه سال 1398، رشد ۴۸ درصدی را نشان می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، هرچند بررسی آمار عملکرد صادرات ۱۴ شرکت بزرگ فولادی کشور در سال ۱۳۹۹، حاکی از افت ۷ درصدی صادرات نسبت به سال ۱۳۹۸ است، اما به اعتقاد کارشناسان، فولادسازان در حال رهایی از موضوع تنظیم بازار و محدودیت‌های صادراتی هستند. با توجه به بهبود تقاضا و قیمت جهانی فولاد، روند فوق در ۶ ماهه نخست سال ۱۴۰۰ افزایشی خواهد بود.

کارشناسان معتقدند، سیاست وزارت صنعت، معدن و تجارت که از محدودیت به سوی حمایت و رشد ارزآوری کشور در حال تغییر است، محرک رشد صادرات خواهد بود.

در سالی که گذشت، واحدهای بزرگ فولادی کشور در مجموع ۶ میلیون و ۹۶۷ هزار و ۲۶۸ تن انواع محصولات فولادی از جمله اسلب، مقاطع آلیاژی، میلگرد، بیلت فولادی، آهن‌اسفنجی و بریکت گرم صادر کردند؛ این آمار در مقایسه با سال ۱۳۹۸ با کاهش ۷ درصدی مواجه شد.

طی ۱۲ ماهه سال گذشته، بیشترین صادرات محصولات از آنِ شرکت فولادخوزستان با یک میلیون و ۵۰۱ هزار و ۶۶۳ تن بود. شرکت فولادمبارکه اصفهان با یک میلیون و ۲۵۳ هزار و ۱۸۷ تن و ذوب‌آهن اصفهان با ۹۶۳ هزار و ۵۳۴ تن در رده‌های دوم و سوم قرار گرفتند.

براساس این گزارش، بررسی‌های کارشناسان و ارزیابی‌های صورت گرفته گویای آن است که ظرفیت ارزآوری بخش معدن و صنایع معدنی تا ۳۰ درصد ارزش صادرات غیرنفتی است و این امر تا ربع قرن آتی، فراتر از گمانه‌زنی‌های کنونی به نظر می‌رسد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.