پنج شنبه, ۹ فروردین , ۱۴۰۳ Thursday, 28 March , 2024 ساعت ×
افزایش صدور جواز تاسیس واحد صنعتی
02 مرداد 1400 - 15:12
شناسه : 15430
براساس آمار منتشر شده وزارت صنعت، معدن و تجارت ۱۰ هزار و ۷۱۴ فقره جواز تاسیس صنعتی در سه ماهه نخست امسال صادر شد. آماری که حکایت از رشد ۳۱.۸ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، پیش‌بینی می‌شود برای مجوزهای یادشده در مجموع ۲۷۱ هزار و ۲۳۱ میلیون تومان سرمایه‌گذاری انجام شده باشد که حاکی از رشد ۱۶۲ درصدی در هم‌سنجی با سال گذشته دارد. همچنین مجوزهای یادشده منجر به اشتغال‌زایی برای ۲۸۸ هزار و ۹۶ نفر می‌شود که در مقایسه با سه ماهه نخست سال ۱۳۹۹ رشد ۵۲.۴ درصدی را نشان می‌دهد.

بررسی آمارهای وزارت صنعت، معدن و تجارت در حوزه پروانه‌های بهره‌برداری صنعتی نیز گویای رشد ۲۵.۳ درصدی این پروانه‌ها در بهار ۱۴۰۰ با یک هزار و ۵۷۲ فقره است. لذا برای این پروانه‌های صنعتی ایجادی و توسعه‌ای نیز ۴۶ هزار و ۵۲۲ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است که اشتغال ۳۹ هزار و ۵۶۶ نفری را به دنبال خواهد داشت.

رشد ۸.۳ درصدی صدور پروانه‌های اکتشاف معدنی

بر پایه این گزارش، در بهار امسال ۲۲۱ پروانه اکتشاف معدنی در کشور صادر شده است، آماری که حکایت از رشد ۸.۳ درصدی در مقایسه با مدت مشابه سال ۱۳۹۹ دارد.

در این مدت ۱۰۷ گواهی کشف و ۱۲۱ پروانه بهره‌برداری معدنی صادر شد که در هم‌سنجی با سال گذشته به ترتیب رشد ۳.۹ درصدی و افت ۵.۵ درصدی را نشان می‌دهد.

شایان ذکر است که در سه ماهه نخست امسال جمع اشتغال پروانه‌های بهره‌برداری معادن یک هزار و ۸۵ نفر بود که در مقایسه با سه ماهه سال گذشته افت ۳.۸ درصدی را نشان می‌دهد. همچنین هزینه عملیات اکتشاف با رشد ۵۶.۷ درصدی در مقایسه با بهار ۱۳۹۹ به ۳۳.۳ میلیارد تومان رسید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.