سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ظرفیت تولید بریکت گرم در شرکت صبافولاد خلیج‌فارس
03 اسفند 1401 - 16:08
شناسه : 33674
طرح توسعه شرکت صبافولاد خلیج‌فارس، طی مراسمی و با حضور استاندار هرمزگان آغاز شد. این طرح ظرفیت تولید ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم در سال را به مجموعه صبافولاد خلیج‌فارس اضافه می‌کند و برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵هزار اشتغال غیر مستقیم به همراه خواهد داشت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش فلزات‌نیوز، صبح امروز (سوم اسفندماه) طی مراسمی با حضور مهدی دوستی، نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و جمعی از مدیران صنعتی، عملیات اجرایی واحد احیای مگامدول شماره ۲ صبافولاد خلیج‌فارس، ذیل طرح توسعه این مجموعه فولادسازی آغاز شد.

این پروژه بنا است ظرفیت تولید  ۱.۷۶ میلیون تن بریکت گرم در سال را به مجموعه صبافولاد خلیج‌فارس اضافه کند که در زمینی به مساحت ۱۰ هکتار در مدت ۲۴ ماه احداث خواهد شد و برای ۴۰۰ نفر اشتغال مستقیم و ۵هزار اشتغال غیر مستقیم به همراه خواهد داشت.

استاندار هرمزگان در حاشیه این آیین در  نشست با مدیران و مسئولان شرکت صبافولاد خلیج‌فارس که با حضور نعمت‌الله ترکی مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری برگزار شد، مدیران توسعه‌گرا را ظرفیتی مهم برای کشور خواند و گفت: اهدافی که در برنامه‌های توسعه‌ای گنجانده می‌شوند به نوعی میثاق ملی به شمار می‌آید و از این بابت وقتی می‌گوییم می‌خواهیم در تولید یک محصول به یک چشم‌اندازی دست پیدا کنیم بایست تلاش کنیم تا محقق شود.

مهدی دوستی تاکیدکرد: در صنعت فولاد، توقف توسعه با بهانه‌ی محدودیت‌های انرژی منطقی نیست چرا که کمتر از ۵ درصد مصرف انرژی در این حوزه است ضمن اینکه تاکید داریم توسعه باید به صورت هماهنگ پیش برود و توسعه صنعت کشتی‌سازی، خودروسازی، لوازم خانگی و … بدون توجه به توسعه فولاد امکان پذیر نخواهد بود.

وی تصریح کرد: امروز دیگر بهانه‌ی ناتوانی تامین مواد اولیه  منطقی نیست چرا که مزیت ویژه‌ی هرمزگان این است که حتی اگر بر ظرفیت معادن داخل و حفاری‌های جدید نیز حساب نکنیم می‌توانیم با تکیه بر ظرفیت بنادر مانند چینی‌ها به هر میزان سنگ‌آهن که نیاز صنعت فولاد است وارد کنیم و توسعه را سرعت ببخشیم. 

نماینده عالی دولت در استان هرمزگان، با بیان اینکه به زودی خبرهای خوبی در حوزه اکتشافات نفت و گاز استان هرمزگان خواهیم شنید، گفت: رفع نگرانی برای تامین آب مورد نیاز صنعت فولاد  دیگر مزیت هرمزگان است . 

وی با تاکید بر لزوم تولید محصول منطبق با بازار صادرات، گریزی به اهمیت تربیت نیروی انسانی مورد نیاز صنعت فولاد در استان نیز زد و خاطرنشان‌کرد: هنرستان تخصصی  فولاد، ظرفیت  عظیمی برای کادرسازی آینده‌ی صنعت فولاد است و نشان می‌دهد که جمهوری اسلامی ایران در حکمرانی به بلوغ رسیده است از این رو لازم است مجموعه صبافولاد خلیج‌فارس نیز در بحث آموزش و تامین محتوای درسی هنرستان فولاد مشارکت داشته باشد.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.