سه شنبه, ۲۹ اسفند , ۱۴۰۲ Tuesday, 19 March , 2024 ساعت ×
افزایش ظرفیت تولید کنسانتره سنگ‌آهن فراگیر سناباد
12 اردیبهشت 1400 - 16:02
شناسه : 11598
مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد، گفت: میزان صرفه‌جویی ارزی حاصل از بومی‌سازی در سیمیدکو طی سال 1399، هفت میلیون یورو برآرود شده است.
ارسال توسط : منبع : ایمیدرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمد مدنی‌فر مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد با اشاره به اقدام راهبردی شرکت در بومی‌سازی تجهیزات کلیدی بخش تولید، اظهار داشت: با بومی‌سازی فرایند تجهیز و تعمیرات استکر و ریکلایمر موفق به صرفه‌جویی ارزی ۲۷۰ هزار یورویی با تکیه بر توان متخصصان داخلی شده‌ایم. این مهم در حالی صورت گرفت که یک شرکت آلمانی ۲۷۰ هزار یورو برای ارسال دستورالعمل تعمیر این قطعات پیشنهاد داد.

جهش تولید

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد در خصوص اقدامات این مجموعه در بخش تولید طی سال گذشته، گفت: یکی از مهم‌ترین اهداف سیمیدکو در سال ۱۳۹۹، دستیابی به ظرفیت کامل کارخانه بود که در تولید کنسانتره سنگ‌آهن به ظرفیت اسمی مدنظر دست یافتیم. با وجود اینکه ظرفیت اسمی کارخانه تنها دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن بود اما طی سال گذشته موفق به دو میلیون ۵۱۶ هزار تن کنسانتره سنگ‌آهن در این شرکت تولید شدیم.

مدنی‌فر بیان کرد: در سال گذشته بعد از راه‌اندازی خط تولید گندله سنگ‌آهن، از خردادماه تا پایان سال، میزان تولید این محصول به یک میلیون ۲۶۰ هزار تن رسید.

اقدامات و برنامه‌های توسعه‌ای

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد عنوان کرد: به همت تیم پشتیبانی شرکت، پروژه سیستم مکانیزه بارگیری و نوار انتقال محصول در سال ۱۳۹۹ به بهره‌برداری رسید.

مدنی‌فر بیان کرد: سیمیدکو برای حل بحران‌های ناشی از آب، پروژه فیلتراسیون و آبگیری که از جمله پروژه‌های بزرگ زیست‌محیطی کشور به شمار می‌رود را وارد فاز راه‌اندازی کرد. و در حال حاضر بهره‌برداری آزمایشی طرح فوق آغاز شده است.

وی ادامه داد: خط انتقال آب به مخزن داخلی کارخانه به طول ۶ کیلومتر، دیگر پروژه توسعه‌ای شرکت به شمار می‌رود که در مدت زمان ۲ ماه به بهره‌برداری رسید.

مدیرعامل شرکت صنعتی و معدنی توسعه فراگیر سناباد اذعان داشت: همچنین سامانه‌ای برای تامین آب کارخانه در شرکت تعریف شد. این سامانه خط تولید کارخانه را در شرایط بحرانی به مدت یک ماه حفظ و مانع از توقف تولید می‌شود.

مدنی‌فر با اشاره به اقدام این شرکت در حوزه مسئولیت اجتماعی، عنوان کرد: انعقاد قرارداد با شرکت آبفای خراسان به منظور استفاده از سرمایه‌گذاری در احداث شبکه جمع‌آوری و تصفیه فاضلاب پساب شهر خواف ضمن در تامین آب پایدار شرکت جزو اقدامات شرکت در بخش مسئولیت اجتماعی است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: بهره‌برداری از ساختمان ازمایشگاه سیمیدکو با زیربنای بالغ بر یک هزار متر مربع از دیگر اقدامات مجموعه فوق است که تجهیز آن به عنوان یک آزمایشگاه استاندارد، جزو نیازهای منطقه معدنی سنگان به حساب می‌آید.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.