سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ظرفیت شبکه برق خوزستان
04 اردیبهشت 1401 - 15:16
شناسه : 26987
مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، گفت: برای جبران بخشی از افزایش مصرف برق در تابستان، شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس، بیش از ۵۰۰ مگاوات برق ر ا به شبکه سراسری تحویل می‌دهد.
ارسال توسط : منبع : وزارت نیرو
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، محمود دشت‌بزرگ مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، اظهار داشت: با توجه به خشکسالی به وجود آمده و تاثیر عمده‌ای که روی تولید نیروگاه‌های برق‌آبی استان خواهد داشت، از نیروگاه‌های خارج از صنعت برق (بخش خصوصی) تقاضا شده است تا مازاد انرژی تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند.

وی، افزود: شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس مانند سال‌های گذشته، طی توافقی با شرکت مدیریت شبکه برق ایران، از ابتدای خرداد ماه تا پایان شهریور ماه، بیش از ۵۰۰ مگاوات به شبکه برق خوزستان تزریق خواهد کرد.

مدیرعامل شرکت برق منطقه‌ای خوزستان، گفت: ۵۰۰ مگاوات از طریق خطوط و پست برق ۴۰۰ کیلوولت اصلی ماهشهر، به شبکه سراسری تزریق خواهد شد و این میزان انرژی، کمک خواهد کرد تا در پیک مصرف برق تابستان، شبکه از پایداری بیشتری برخوردار شود.

دشت‌بزرگ ضمن تشکر از همکاری شرکت فجر انرژی خلیج‌فارس برای تزریق مازاد انرژی تولیدی خود به شبکه سراسری، بیان کرد: با توجه به نزدیک شدن به شروع ماه‌های اوج مصرف برق، از سایر شرکت‌ها و نیروگاه‌های خارج از صنعت برق نیز، خواسته می‌شود تا طی قراردادی توافقی مازاد برق تولیدی خود را به شبکه سراسری تحویل دهند. در تلاش هستیم تا با وارد کردن نیروگاه‌های جدید به مدار و برنامه‌های مدیریت مصرفی و همکاری مشترکان، تابستان آرام‌تری را سپری کنیم.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.