سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت جهانی طلا
28 فروردین 1400 - 15:15
شناسه : 10601
قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات هفته گذشته، با ۰.۳۹ درصد افزایش به یک هزار و ۷۷۰ دلار و ۷۸ سنت رسید.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، به دنبال تضعیف دلار و افت قابل توجه سوددهی اوراق قرضه دولت آمریکا، قیمت طلادر  روز جمعه به بالاترین رقم طی هفت هفته اخیر رسید و در مسیر ثبت بهترین عملکرد هفتگی، از اواسط ماه دسامبر قرار گرفت.

بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا در پایان معاملات دیروز با ۰٫۳۹ درصد افزایش به یک هزار و ۷۷۰ دلار و ۷۸ سنت رسید. دیروز قیمت طلا به بالاترین رقم از ۲۵ فوریه یعنی یک هزار و ۷۸۳ دلار و ۵۵ سنت رسیده بود. در مجموع، معاملات هفتگی قیمت طلا رشد ۲ درصدی را تجربه کرد. همچنین قیمت فلز زرد در معاملات آتی روز گذشته برای تحویل در ماه ژوئن با ۰٫۷۶ درصد رشد به یک هزار و۷۸۰ دلار و ۲۰ سنت رسید.

ادوارد مویا تحلیلگر بازار طلا در موسسه اوآندا گفت: «عوامل کلان حاکم بر بازار طلا بهبود یافته و باعث حرکت فلز زرد به سمت یک هزار و ۸۰۰ دلار شده است.

شاخص سوددهی اوراق خزانه‌داری آمریکا، دیروز در پایین‌ترین رقم یک ماه اخیر در روز پنجشنبه به ثبت رسید و با نوسان همراه بود. رشد قیمت طلا در حالی است که آمارهای خرده‌فروشی آمریکا شاهد رشد قابل توجه و ادعاهای بیکاری هفتگی، افت محسوسی داشته‌اند. کاهش سوددهی اوراق قرضه ۱۰ ساله دولت آمریکا به زیر ۱٫۶۰ درصد سبب شده تا قیمت طلا برای اولین‌‌بار از اوایل ماه فوریه به بالای رقم متوسط ۵۰ روزه برسد. همچنین در بازارهای فیزیکی، به گفته چند منبع آگاه، چین به عنوان بزرگ‌ترین کشور مصرف‌کننده طلای جهان، به بانک‌های داخلی و بین‌المللی اجازه داده است تا مقادیر قابل توجهی طلا به این کشور وارد نمایند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.