سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت خودرو و لوازم خانگی
07 خرداد 1401 - 17:16
شناسه : 28447
فولادسازان ژاپنی هشدار دادند فولادسازان بزرگ ژاپنی هشدار دادند که فشارهای تورمی بیشتری در راه بوده و روند فعلی که خودروسازان و صنایع ماشین‌آلات در حال حاضر با افزایش هزینه‌ها با آن دست‌وپنجه نرم می‌کنند را تشدید می‌کند.
ارسال توسط : منبع : کالاخبر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، تاکاهیرو موری معاون اجرایی بزرگ‌ترین فولادساز ژاپن، اظهار داشت: شرکت نیپون استیل، باید افزایش هزینه‌های شدید برای کالاهایی مانند سنگ‌آهن و زغال‌سنگ را به ‌سرعت و منصفانه منتقل کند؛ چراکه در غیر این صورت، سودی که به دست می‌آوریم، بسیار ناچیز خواهد شد.

همچنین ماساشی ترهااتا مدیر ارشد مالی شرکت JFE Holdings Inc، روز جمعه ۶ خرداد ماه، گفت: این شرکت هم‌اکنون در حال مذاکره با مشتریان برای افزایش قیمت‌ها به میزان ۳۰ هزار ین معادل ۲۳۶ دلار به ازای هر تن از ماه آوریل است تا هزینه‌های فزاینده مواد خام اصلی و همچنین لجستیک و سوخت را پوشش دهد.

فولادسازان طی سال گذشته میلادی، قیمت‌ها را به سطوح بی سابقه‌ای افزایش داده اند، زیرا هزینه‌های مواد خام جهش یافته‌اند. تولیدکنندگان ژاپنی در کشوری که همه چیز از سنگ‌آهن گرفته تا نفت خام را وارد می‌کند، رنج افزایش فولاد و سایر مواد را احساس می‌کنند. غول خودروسازی یعنی تویوتا موتور، یکی از مهم‌ترین مشتریان نیپون، هشدار داده است: افزایش بی‌سابقه در هزینه‌های مواد خام بر درآمد آن تأاثیر می‌گذارد؛ زیرا این شرکت کاهش سود عملیاتی را برای سال جاری پیش‌بینی می‌کند. صنایع سنگین میتسوبیشی، گروه سونی و هیتاچی نیز از مشتریان عمده نیپون هستند.

فشار بر شرکت‌های ژاپنی برای افزایش قیمت‌ها قوی‌ترین فشار در دهه‌های اخیر است، زیرا هزینه‌های ورودی با سریع‌ترین سرعت از سال ۱۹۸۰ افزایش می‌یابد. قیمت‌های تولیدکننده ژاپن برای اولین بار در بیش از چهار دهه گذشته با سرعتی دو رقمی افزایش یافت و فشار بر شرکت‌ها را تشدید کرده است. در حالی که کشور با بازگشت تورم دست‌وپنجه نرم می‌کند، هزینه‌های بالاتری را به مصرف‌کنندگان منتقل می‌سازد.

تلاش فولادسازان ژاپنی برای افزایش بیشتر علی‌رغم رکودهای اخیر در بازارهای فولاد آسیایی صورت می گیرد. قیمت فولاد در چین کاهش یافته است، زیرا استراتژی کووید صفر این کشور تقاضا را کاهش داده و تلفات زیادی بر اقتصاد وارد کرده است. شاخص معاملات آتی ورق گرم چین در روز جمعه با قیمت چهار هزار و ۶۹۸ یوان به ازای هر تن معادل ۷۰۱ دلار بسته شد، سطحی که فولادسازان آسیایی نمی‌توانند سودی از آن کسب کنند.

شایان ذکر است که نیپون استیل انتظار دارد قیمت سنگ‌آهن و زغال‌سنگ، دو ماده اصلی تولید فولاد، برای سطوح بالا باقی بماند. سنگ‌آهن بین ۱۳۰ تا ۱۵۰ دلار به ازای هر تن است، در حالی که زغال‌سنگ از ۴۵۰ تا ۵۵۰ دلار به ازای هر تن نوسانی است.

انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.