سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت دلار بازار طلا را دگرگون کرد
27 شهریور 1400 - 10:41
شناسه : 17900
براساس گزارش‌های منتشر شده، قیمت جهانی طلا در پایان معاملات شب گذشته بخشی از سقوط حدود ۳ درصدی روز پنجشنبه را جبران کرد، اما بالا ماندن ارزش دلار باعث شد قیمت‌ها از لحاظ هفتگی افت کنند.
ارسال توسط : منبع : خبرگزاری مهر
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت خرید نقدی هر اونس طلا در بورس فلزات لندن، اسپات‌گلد، با ۰.۷ درصد رشد به یک هزار و ۷۶۵ دلار و ۷۳ سنت بازگشت. قیمت پیش‌خرید هر اونس طلای آمریکا هم ۰.۶ درصد رشد کرد و به یک هزار و ۷۶۶ دلار و ۳۰ سنت رسید.

پس از گزارش پنجشنبه شب که نشان داد فروش خرده‌فروشان آمریکا به طور غیرمنتظره‌ای رشد کرده است، ارزش دلار با افزایش احتمال تقویت زودتر از موعد نرخ بهره توسط بانک مرکزی آمریکا، بالا رفت و باعث شد قیمت طلا حدود ۳ درصد سقوط کند.

گفتنی است، ارزش دلار تا پایان معاملات شب گذشته نزدیک به بالاترین سطح سه هفته‌ای خود باقی ماند تا قیمت طلا این هفته ۱.۲ درصد سقوط کند. افزایش ارزش دلار قیمت خرید طلا برای دارندگان ارزهای غیر دلاری را بالا برده و تقاضا برای خرید آن را کاهش می‌دهد. قیمت هر اونس نقره هم شب گذشته ۰.۷ درصد تقویت شد و به ۲۳.۰۸ دلار رسید. البته پس از سقوط ۴۰ دلاری قیمت طلا حالا همه نگاه‌ها به اجلاس بعدی فدرال‌رزرو است تا در مورد زمان‌بندی کاهش برنامه‌های حمایتی این بانک شفاف‌سازی کند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.