سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت طلای سیاه به ضرر اوپک پلاس است
28 تیر 1400 - 15:55
شناسه : 15296
وزیر نفت: وزیر نفت با اشاره به اینکه پس از تصمیم نشست روز یکشنبه اوپک پلاس قیمت نفت روندی افزایشی نخواهد داشت، گفت: قیمت بالای نفت در بلندمدت به سود تولیدکنندگان اوپک پلاس نخواهد بود.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بیژن زنگنه وزیر نفت پس از پایان نوزدهمین نشست اوپک پلاس، اظهار داشت: اعضای اوپک پلاس تصمیم گرفتند تا ماه دسامبر  ۲۰۲۲، هر ماه تولید این ائتلاف روزانه ۴۰۰ هزار بشکه تا رسیدن به رقم تولید ماه آوریل ۲۰۲۰ که مبنای کاهش تولید بود، افزایش یابد.

وی مباحث مطرح شده از سوی امارات متحده عربی را مربوط به تقسیم سهمیه و خط پایه تولید دانست و با بیان اینکه افزون بر امارات خط پایه تولید بعضی دیگر از کشورها هم تغییر کرد، افزود: مقرر شد ظرف ۱۵ ماه از سوی اوپک پلاس روزانه ۵پنج میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت به بازار افزوده و نشست‌ها برای بررسی بازار نفت نیز به‌صورت ماهانه برگزار ‌شود.

وزیر نفت گفت: در همه این بحث‌ها بازگشت ایران به بازار نفت پدیده‌ای مهم و تاثیرگذار خواهد بود. لذا هر زمان چنین اتفاقی رخ دهد، اوپک پلاس نمی‌تواند برگشت ایران را نادیده گیرد.  

زنگنه در خصوص نتیجه نشست امروز و تاثیر آن بر بازار نفت بیان کرد: بی‌شک قیمت‌ها به سمت افزایش حرکت نخواهند کرد و نبود توازن بین عرضه و تقاضا مسئله‌ای نیست که در حال حاضر رخ دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به آثار مثبتی که در رشد اقتصاد جهانی شاهدیم ضرورت داشت مقدار کاهش تولید اوپک پلاس به بازار برگردد تا در بازار نفت کمبود عرضه وجود نداشته باشد. همچنین قیمت بالای نفت در کوتاه‌مدت سبب خوشحالی است، اما در بلندمدت به‌دلیل اقتصادی شدن استفاده از انرژی‌های جایگزین و انواع نفت‌ گران خبر خوبی نیست.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.