سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش قیمت طلا در تاریکی
04 اردیبهشت 1400 - 12:12
شناسه : 11025
نظرسنجی هفتگی کیتکونیوز نشان داد در پی ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز یک هزار و 800 دلار، بازار طلا درباره روند کوتاه‌مدت این فلز ارزشمند دچار تردید شده است.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، در نظرسنجی هفته پیش کیتکونیوز همه تحلیلگران به افزایش قیمت طلا در آینده نزدیک رای داده بودند. اما با ناتوانی اونس طلا در شکستن بالای مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار، بسیاری از آن‌ها انتظار دارند طلا پیش از صعود به قیمت بالاتر، اندکی تحکیم شود.

آدام بوتون، استراتژیست ارشد بازار در فارکس لایو به کیتکونیوز، گفت: طلا پس از بهبود یک هزار و ۶۷۵ دلاری در پایین مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار، نفس تازه می‌کند.

در نظرسنجی هفته جاری کیتکونیوز از تحلیلگران وال استریت، از ۱۷ نفر شرکت‌کننده، هفت نفر معادل ۴۱ درصد به افزایش قیمت طلا رای دادند و سه نفر معادل ۱۸ درصد کاهش قیمت طلا را پیش‌بینی کردند.

در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز مجموعا ۸۵۰ نفر از سرمایه‌گذاران خرد شرکت کردند که از میان آن‌ها، ۵۷۵ نفر معادل ۶۸ درصد به افزایش قیمت و ۱۵۴ نفر معادل ۲۸ درصد به کاهش قیمت طلا رای دادند؛ در حالی که ۱۲۱ نفر معادل ۱۴ درصد نظر خنثی داشتند.

بهای هر اونس طلا در معاملات روز جمعه بازار آمریکا با چهار دلار و ۲۰ سنت معادل ۰.۲ درصد کاهش، در یک هزار و ۷۷۷ دلار و ۸۰ سنت بسته شد. بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه ۰.۶ درصد کاهش پیدا کرده بود و برای کل هفته ۰.۱ درصد کاهش راثبت کرد.

بازار طلا در طول هفته در تلاش برای عبور از مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار بود، با این حال این فلز ارزشمند روز جمعه پس از انتشار آمار اقتصادی بهتر از حد مطلوب به مانع برخورد کرد.

به گفته برخی از تحلیلگران، این آمار ممکن است قیمت طلا را در کوتاه‌مدت تحت فشار کاهشی قرار دهد زیرا سرمایه‌گذاران به احیای اقتصادی قدرتمند آمریکا متمرکز شده‌اند. با این حال طلا دارایی بلندمدت ارزشمندی در برابر دورنمای فشارهای تورمی باقی مانده است.

کوین گریدی، رییس شرکت فونیکس اظهار داشت: با آمار اقتصادی مطلوب اخیر، اوضاع به نفع طلا نیست اما زمانی که شاهد اوج گیری رشد اقتصادی باشیم، تورم افزایش می‌یابد و این امر محرک قدرتمندی برای صعود قیمت طلا خواهد بود.

به طوری که بعضی از تحلیلگران حاضر نیستند از خوش‌بینی به افزایش قیمت طلا دست بکشند. با وجود ریزش قیمت روز جمعه، جیم ویکاف، تحلیلگر ارشد کیتکو گفت: بازار طلا و نقره در نمودارهای روزانه روند صعودی کوتاه مدت دارند که نشان می‌دهد قیمت‌ها ثابت می‌مانند یا رو به افزایش خواهند بود.

آدریان دی، رییس شرکت مدیریت دارایی آدریان دی بیان کرد: اگر چه انتظار می‌رود قیمت طلا مسیر ثابتی را طی کند اما همچنان انتظار داریم که قیمت طلا در کوتاه مدت بالاتر برود.

مارک چندلر، مدیر شرکت بانوک برن گلوبال فارکس به کیتکونیوز گفت: قابل توجه‌ترین رویداد تاثیرگذار بر طلا در هفته جاری، نشست سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا خواهد بود و اگر مقامات این بانک مرکزی بر سیاست پولی تسهیلی تاکید کنند، طلا به بالای یک هزار و ۸۰۰ دلار صعود خواهد کرد.

با این حال همه تحلیلگران مجاب نشده‌اند که اونس طلا آماده شکستن قیمت بالاتر و صعود به بالای مرز یک هزار و ۸۰۰ دلار است. دارین نیوسام، رییس شرکت دارین نیوسام آنالایز پیش‌بینی کرد قیمت طلا در حدود یک هزار و ۷۵۰ دلار را در کوتاه مدت تست خواهد کرد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.