چهارشنبه, ۵ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Wednesday, 24 April , 2024 ساعت ×
افزایش مجدد قیمت جهانی طلا
09 شهریور 1400 - 12:52
شناسه : 16866
براساس گزارش‌های منتشر شده، به دنبال تضعیف دلار و در حالی که سرمایه‌گذاران منتظر انتشار آمارهای بازار کار آمریکا هستند که می‌تواند اثر مهمی بر سیاست‌های پولی فدرال رزرو بگذارد، قیمت طلا امروز شاهد افزایش بود.
ارسال توسط : منبع : تسنیم
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، قیمت هر اونس طلا امروز با ۰٫۲۶ درصد افزایش به یک هزار و ۸۱۵ دلار و ۴ سنت رسید. قیمت فلز زرد در معاملات آتی امروز برای تحویل در ماه دسامبر نیز با ۰٫۲۷ درصد رشد به یک هزار و ۸۱۷ دلار و ۱۰ سنت رسید.

شاخص ارزش دلار نیز امروز به پایین‌ترین رقم دو هفته گذشته رسید و روند کاهشی خود را تداوم بخشید. این افت هفته گذشته، زمانی آغاز شد که رییس فدرال رزرو در سخنرانی خود طی نشست جکسون هول هیچ سیگنال روشنی در مورد برنامه زمانی انقباضی شدن سیاست پولی بانک مرکزی آمریکا مطرح نکرد. علاوه بر این در هنگام افزایش نرخ تورم و بی‌ثباتی ارزش ارز قیمت طلا به دلیل افزایش علاقمندی سرمایه‌گذاران به این بازار معمولا تقویت می‌شود.

هووی لی تحلیلگر بانک او سی بی سی در این خصوص اظهار داشت: روند حرکت قیمت طلا در حال حاضر قدرتمند است. بنابراین احتمالا افزایش قیمت فلز زرد طی روزهای آتی نیز وجود دارد. اما گزارش بازار کار آمریکا ممکن است بسته به رقم مشاغل ایجاد شده روند را تغییر دهد. و به محض اینکه انقباضی شدن سیاست پولی آغاز شود خروج سرمایه‌ها از بازار طلا آغاز خواهد شد.

گفتنی است، براساس گزارش رسمی دولت آمریکا در خصوص فرصت‌های شغلی ایجاد شده طی ماه اوت روز جمعه منتشر خواهد شد. لذا بازار انتظار دارد در این ماه ۷۲۸ هزار فرصت شغلی ایجاد و نرخ بیکاری از ۵٫۴ به ۵٫۲ درصد برسد. رییس فدرال رزرو در سخنان هفته گذشته خود گفته بود اگر رشد فرصت‌های شغلی ادامه یابد، ممکن است بانک مرکزی امریکا امسال خرید اوراق قرضه را کاهش دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.