جمعه, ۱۰ فروردین , ۱۴۰۳ Friday, 29 March , 2024 ساعت ×
افزایش مجدد قیمت طلا
11 خرداد 1400 - 17:27
شناسه : 13232
قیمت طلا در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی تحت تاثیر ارزش ضعیف‌تر دلار و رشد فشارهای تورمی افزایش یافت و نزدیک به بالاترین حد پنج ماه گذشته ایستاد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۲ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۱۱ دلار و ۴۵ سنت رسید. بهای معاملات این بازار در ماه مه حدود ۸ درصد افزایش داشت. همچنین در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۵ درصد افزایش، به یک هزار و ۹۱۴ دلار و ۲۰ سنت رسید.

مارگارت یانگ، استراتژیست دیلی فارکس در این باره، گفت: قیمت طلا روند صعودی پرقدرتی را دنبال می‌کند و این امر تحت تاثیر افت دلار آمریکا و نگرانی‌های تورمی روی داده است. شاید عامل دیگری که به رشد قیمت طلا کمک کرد بازگشت خریداران چینی و هندی است. اگر طلا در کوتاه مدت قیمت یک هزار و ۹۲۲ دلار را بشکند، فضا برای صعود بیشتر قیمت این فلز ارزشمند مهیا می‌شود.

شاخص دلار در برابر سبدی از رقیبان ۰.۳ درصد کاهش یافت و طلا را برای خریداران غیرآمریکایی ارزان‌تر کرد. البته دلار آمریکا در ماه مه برای دومین ماه متوالی کاهش پیدا کرد.

گفتنی است، آماری که هفته گذشته منتشر شد نشان داد قیمت‌های مصرفی آمریکا در ماه آوریل از سقف ۲ درصد تعیین شده توسط بانک مرکزی این کشور عبور کرده است. فعالان بازار هفته جاری به آمارهای اقتصادی کلیدی آمریکا نظیر آمار اشتغال بخش غیرکشاورزی که روز جمعه اعلام می شود، متمرکز هستند.

بر اساس گزارش رویترز، مقامات بانک مرکزی آمریکا مکررا اعلام کرده‌اند انتظار می‌رود رشد تورم موقت است و تدابیر محرک مالی همچنان ادامه پیدا خواهند کرد.

لازم به توضیح است که در بازار سایر فلزات ارزشمند، هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۶ درصد افزایش، به ۲۸ دلار و ۲۲ سنت رسید. هر اونس پالادیم برای تحویل فوری با ۰.۸ درصد افزایش، به دو هزار و ۸۵۰ دلار و ۶۳ سنت رسید. هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۵ درصد افزایش، یک هزار و ۱۹۲ دلار و ۲۲ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.