سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش مصرف گاز در زنجان فعالیت واحدهای صنعتی را محدود کرد
07 دی 1401 - 9:37
شناسه : 31925
۴۶۳ واحد صنعتی با مشکل مواجه شدند مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان گفت: کاهش دما در روز گذشته افزایش مصرف گاز ر ا در پی داشته که این امر بر فعالیت ۴۶۳ واحد صنعتی در این استان اثر گذاشته و آن را محدود کرده‌است.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش فلزات نیوز، رحیم سلیمانی‌نژاد بر لزوم صرفه‌جویی و مصرف بهینه حامل‌های انرژی به خصوص گاز در روزهای سرد پیش‌ رو اشاره کرد و افزود: با کاهش هفت درجه‌ای دمای هوا طی روز گذشته مصرف گاز در این استان به ۱۱ میلیون ۶۰۰ هزار مترمکعب رسید.

وی با بیان اینکه افزایش مصرف گاز موجب اعمال محدودیت برای صنایع می شود تا گازرسانی خانگی با مشکل مواجه نشود، از هم استانی‌ها خواست با توجه به کاهش دمای هوا برای جلوگیری از قطعی گاز در مصرف این انرژی پاک صرفه‌جویی کنند.

سلیمانی‌نژاد خاطرنشان کرد: قطعی گاز و اتصال مجدد آن بیش از ۷۲ ساعت زمان نیاز دارد و این مشکلاتی را برای بخش‌های مختلف که از این انرژی استفاده می کنند، به همراه دارد.

مدیرعامل شرکت گاز استان زنجان خاطرنشان کرد: بر این اساس، توصیه می شود اداره‌ها درجه وسایل گرمایشی خود را در حد ۱۸ درجه و مشترکان دمای منازل خود را بین ۱۸ تا ۲۱ درجه تنظیم کنند تا در مصرف گاز صرفه‌جویی شود.

در استان زنجان ۳۵۸ هزار مشترک گاز وجود دارد و هم اکنون ۴۵۰ هزار خانوار زنجانی از این انرژی بهره‌مند می‌شوند.

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.