سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش واردات نفت آسیا از آمریکا
24 مرداد 1400 - 15:56
شناسه : 16199
براساس گزارش‌های منتشر شده، واردات نفت آسیا از ایالات متحده آمریکا به دلیل رشد قیمت نفت خاورمیانه افزایش یافته است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، معامله‌گران روز جمعه اعلام کردند که پالایشگران آسیایی با وجود کند شدن روند افزایش تقاضای سوخت در پی شیوع ویروس دلتا کرونا، از قیمت ارزان‌تر شاخص نفت آمریکا در ماه گذشته میلادی بهره بردند و نفت بیشتری را برای سه‌ماه چهارم امسال از آمریکا خریداری کردند.

لذا پالایشگران آسیایی به‌دنبال نفت ارزان‌تر هستند، به‌ویژه پس از اینکه شرکت آرامکو هفته گذشته قیمت رسمی فروش نفت مشتریان آسیایی خود برای بارگیری در ماه سپتامبر را افزایش داد. و از آنجایی که دیگر تولیدکنندگان بزرگ خاورمیانه پیرو قیمت‌گذاری عربستان سعودی هستند، دیگر صادرکنندگان نفت منطقه خلیج فارس نیز قیمت نفت خود را افزایش دادند.

نشانه‌ها حاکی از آن است که بعضی از پالایشگاه‌های آسیایی برای ماه سپتامبر نفت خام کم‌تری از عربستان خریده‌اند. و اعمال دوباره قرنطینه‌ها برای مهار سویه دلتای ویروس کرونا در چین و دیگر کشورهای آسیایی نیز در کاهش واردات پالایشگاه‌های آسیا موثر بوده است.

اکنون که قیمت نفت آمریکا کم‌تر از ماه گذشته است، نرخ بسیار کمتری نسبت به قیمت شاخص نفت خام دوبی دارد، پالایشگران آسیایی حداقل هفت میلیون بشکه نفت از ایالات متحده خریداری کرده‌اند که در ماه‌های اکتبر و ماه نوامبر به مقصد خواهد رسید.

شرکت بهارات پترولیوم هند دو میلیون بشکه نفت خام آمریکا را برای تحویل در ماه اکتبر و دو پالایشگاه در شمال شرق آسیا هم پنج میلیون بشکه نفت خام این کشور را برای تحویل در ماه نوامبر خریداری کرده‌اند.

شایان ذکر است که احتمال دارد پالایشگران چینی تولید خود را به‌دلیل محدودیت‌های جدید رفت و آمد کاهش دهند. لذا انتظار می‌رود شرکت سینوپک با اعمال محدودیت‌ها برای مهار کرونا، مقدار نفت خام فراوری شده خود را حدود ۱۰ درصد کاهش دهد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.