سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش واردات گاز چین
24 مهر 1400 - 16:37
شناسه : 19149
براساس گزارش‌های منتشر شده، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵ درصد کاهش یافت و واردات گاز این کشور به بالاترین مقدار در ۹ ماه اخیر رسید.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، واردات نفت خام چین در ماه سپتامبر نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۵.۳ درصد کاهش یافت، زیرا شرکت‌ها در پی افزایش قیمت‌های جهانی نفت و سهمیه‌بندی وارداتشان، از ذخیره‌سازی‌ها برداشت کردند. این در حالی است که بر اساس داده‌های اداره کل گمرک چین، واردات گاز طبیعی این کشور در ماه سپتامبر افزایش یافته و به بالاترین مقدار از ماه ژانویه تاکنون (۱۰ میلیون و ۶۲۰ هزار تن) رسیده است؛ چراکه شرکت‌ها در آستانه زمستان و در اوج کمبود زغال‌‌سنگ برای تولید برق که سبب قطعی گسترده شده، ذخیره‌سازی‌های خود را افزایش دادند.

چین، بزرگ‌ترین خریدار نفت خام جهان، ماه گذشته میلادی ۴۱ میلیون و ۵۰ هزار تن (حدود ۹ میلیون و ۹۹۰ هزار بشکه در روز) نفت خام وارد کرد. این رقم در ماه اوت ۱۰ میلیون و ۴۹۰ هزار بشکه در روز و در مدت مشابه سال گذشته ۱۱ میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه در روز بود.

گفتنی است، واردات نفت خام این کشور در ۹ ماه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۶.۸ درصد کاهش یافت و به ۳۸۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تن رسید که دلیل آن کند شدن خریدها از ماه آوریل در پی سهمیه‌بندی واردات نفت خام و سوخت شرکت‌ها بود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.