سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش چشمگیر دکل‌های نفت ایالت متحده
24 بهمن 1400 - 16:24
شناسه : 24605
براساس گزارش‌‌های منتشر شده، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که تعداد دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۲۲ بهمن‌ماه به بالاترین رقم از چهار سال گذشته رسیده است.
ارسال توسط : منبع : شانا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، شرکت خدمات حفاری بیکرهیوز اعلام کرد که در پی رسیدن قیمت نفت به بالاترین سطح از سال ۲۰۱۴ میلادی، شرکت‌های حفاری ایالات متحده آمریکا شمار دکل‌های نفتی را به بالاترین تعداد از ماه فوریه سال ۲۰۱۸ میلادی رساندند.

بیکرهیوز در گزارش روز جمعه (۲۲ بهمن‌ماه) خود آورده است که مجموع دکل‌های حفاری نفت و گاز آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ ماه فوریه (۲۲ بهمن‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن با ۲۲ دستگاه افزایش، به ۶۳۵ دستگاه و بالاترین سطح از ماه آوریل ۲۰۲۰ رسید.

بر اساس این گزارش، مجموع دکل‌های آمریکا تا به این تاریخ در سال جاری میلادی نسبت به‌ مدت مشابه سال گذشته، ۲۳۸ دستگاه یا ۶۰ درصد افزایش یافته است. لذا مجموع دکل‌های نفتی آمریکا در هفته منتهی به ۱۱ ماه فوریه (جمعه،۲۲ بهمن‌ماه) نسبت به هفته پیش از آن ۱۹ دستگاه افزایش یافت و به ۵۱۶ دستگاه (بیشترین تعداد از ماه آوریل ۲۰۲۰) رسید، در حالی که شمار دکل‌های گازی با دو دستگاه افزایش به ۱۱۸ دستگاه (بالاترین تعداد از ماه ژانویه ۲۰۲۰) رسید.

با افزایش حدود ۲۳ درصدی قیمت نفت تاکنون در سال جاری میلادی پس از افزایش ۵۵ درصدی در سال ۲۰۲۱، تعداد دکل‌های حفاری ترکیبی برای ۱۸ ماه پیاپی با افزایش روبه‌رو بود.

گفتنی است، با این حال، تحلیلگران معتقدند که تولید نفت آمریکا در سال ۲۰۲۱ میلادی کاهش یافته است، زیرا بسیاری از شرکت‌های انرژی بیشتر بر بازگشت پول به سرمایه‌گذاران به جای افزایش تولید تمرکز کرده‌اند. شمار دکل‌های حفاری نفت در آمریکا شاخصی برای پیش‌بینی تولید نفت این کشور در آینده مورد توجه فعالان بازار نفت است.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.