سه شنبه, ۴ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Tuesday, 23 April , 2024 ساعت ×
افزایش یکباره قیمت طلا
28 بهمن 1400 - 12:21
شناسه : 24757
براساس گزارش‌‌های منتشر شده، قیمت طلا در معاملات روز چهارشنبه بازار جهانی در پی کاهش بازده اوراق خزانه و گزارش‌هایی از پرتاب خمپاره در شرق اوکراین که تقاضا برای خرید دارایی امن را تقویت کرد، افزایش یافت.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۷۶ دلار و ۴۱ سنت رسید که نزدیک به بالاترین رکورد هشت ماه گذشته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، هر اونس طلا با ۰.۴ درصد افزایش، به یک هزار و ۸۷۸ دلار و ۴۰ سنت رسید.

جدایی طلبان طرفدار روسیه در شرق اوکراین روز پنجشنبه نیروهای دولتی را متهم کردند چهار بار در ۲۴ ساعت گذشته در منطقه آن‌ها آتش گشوده‌اند. هنوز اطلاعات دقیقی از نحوه وقوع این حادثه وجود ندارد.

نیکلاس فراپل مدیرکل جهانی شرکت ای بی سی بولیون، اظهار داشت: بازار به اخباری که پیرامون تنش‌های ژئوپلیتیکی اوکراین و روسیه در جریان است، به شدت حساس است.

دلار آمریکا پس از گزارش‌هایی درباره این حمله که سرمایه‌گذاران نگران جنگ را متقاضی دارایی امن کرد، رشد کرد. طلا هم از انتشار گزارش نشست ماه گذشته بانک مرکزی آمریکا که در آن اشاره شده بود فدرال رزرو در تحکیم سیاست پولی رویکرد تهاجمی نخواهد داشت، پشتیبانی شد.

برایان لان، مدیرکل شرکت گلد سیلور سنترال، گفت: طلا در محدوده معاملاتی یک هزار و ۸۴۵ دلار تا یک هزار و ۸۸۰ دلار قرار دارد و تا زمانی که تنش‌های ژئوپلیتیکی تسهیل نشود یا فدرال رزرو نشان ندهد که واقعا به دنبال حذف نقدینگی و افزایش نرخ‌های بهره است، در همین محدوده می‌ماند. با این حال با توجه به تورم بالا، حتی اگر نرخ‌های بهره افزایش پیدا کند، نرخ‌های بهره واقعی همچنان تا حدود زیادی منفی می‌مانند. بنابراین پس از یک واکنش شدید اولیه به افزایش نرخ بهره، سرمایه‌گذاران درخواهند یافت که طلا همچنان دارایی خوبی برای نگهداری در این فضاست.

بر اساس گزارش رویترز، نرخ‌های بهره بالاتر هزینه نگهداری طلا که دارایی بدون بازدهی است را افزایش می‌دهد، اما کاهش بازده اوراق خزانه به پایین ۲ درصد، از قیمت طلا پشتیبانی می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره برای تحویل فوری با ۰.۱ درصد کاهش، به ۲۳ دلار و ۵۳ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری با ۰.۷ درصد افزایش، به یک هزار و ۶۸ دلار و ۵۷ سنت رسید. بهای هر اونس پلاتین برای تحویل فوری ۱.۸ درصد افزایش یافت و دو هزار و ۳۲۱ دلار و ۳۸ سنت معامله شد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.