سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش یک میلیارد دلاری صادرات کالا‌های غیرنفتی هرمزگان
01 آبان 1400 - 9:13
شناسه : 19497
رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان گفت: در 6 ماهه سال جاری عمل کرد صادراتی بخش‌های مختلف اقتصادی استان هرمزگان بیش از یک میلیارد و 401 میلیون دلار بوده است.
ارسال توسط : منبع : شاتا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، خلیل قاسمی رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان، اظهار داشت: هدف‌گذاری سال جاری بخش‌های مختلف اقتصادی استان در هرمزگان دو میلیارد و ۷۰ میلیون دلار بوده که طی ۶ ماهه امسال ارزش دلاری این کالاها نسبت به ۶ ماهه سال گذشته ۲۵۸ درصد از نظر ارزش دلاری رشد داشته است.

وی افزود: بیشترین سهم کالا‌های صادراتی در بخش صنعت و معدن بوده که معادل یک میلیارد و ۳۷۱ میلیون دلار است. از جمله کالا‌های صادراتی می‌توان به فولاد، سنگ گچ، قیر و …. اشاره کرد که بیشتر به کشور‌های آسیایی، آفریقایی و حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

رییس سازمان صنعت معدن و تجارت هرمزگان در پایان خاطرنشان کرد: رونق بیشتر بنادر کوچک، توسعه تجاری با کشور عمان و افزایش زیرساخت‌های بندر جاسک و سیریک از جمله راهکار‌های رونق صادرات در استان است.

گفتنی است، بندرشهید رجایی بندرعباس، بندر شهید باهنر، بنادر بندر لنگه، جاسک و سیریک از جمله زیرساخت‌های لجستیکی استان برای صادرات بیشتر محسوب می‌شود.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.