پنج شنبه, ۶ اردیبهشت , ۱۴۰۳ Thursday, 25 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۱۰۰ درصدی بودجه بخش صنعت
22 شهریور 1400 - 11:53
شناسه : 17675
معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی گفت: بودجه صنعت امسال در مقایسه با سال گذشته ۱.۱۲ برابر یعنی ۱۱۲ درصد رشد دارد.
ارسال توسط : منبع : ایرنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، رضا علیخانی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت صنعت، معدن و تجارت در جلسه معارفه سرپرست سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی، اظهار داشت: بر این اساس وزارت صنعت، معدن و تجارت چهارمین وزارتخانه از بابت بودجه بوده است. لذا از آنجایی که برطرف کردن نیازهای روز جامعه از اهداف وزارت صمت است، باید در خصوص چابک‌سازی نیز گام‌های خوبی در کشور توسط این وزارتخانه برداشته شده است. در همین راستا تلاش داریم به مطالبات استان‌ها در خصوص خدمات پرسنلی و مسایل رفاهی جامه عمل بپوشانیم.

 آذربایجان شرقی روزگاری قطب دوم صنعت کشور بود

علی جهانگیری معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی در این مراسم گفت: آذربایجان شرقی یکی از استان‌های قابل اتکا در صنعت و تولید است که طی سال‌های نه چندان دور قطب دوم صنعت ایران بود. اکنون نیز با داشتن چهار هزار واحد صنعتی و ۱۲۰ هزار واحد صنفی و تولیدی جزو استان‌های مهم در این بخش است که البته نیاز به توجه بیشتر برای احراز جایگاه مناسب کشوری مثل دهه‌های گذشته دارد. 

وی افزود: اکنون نیز ۱۰ درصد صادرات غیرنفتی ایران از آذربایجان شرقی انجام می‌شود که پویا بودن استان را نشان می‌دهد؛ در واقع آذربایجان شرقی با تولید برخی از قطعات، تجهیزات و تولیدات موتور الگوی توسعه صنایع سایر استان‌ها نیز به حساب می‌آید. بر این اساس با وجود ظرفیت‌ها و جایگاه استان نیازمند سازمان صنعت، معدن و تجارت قوی هستیم که متناسب با این اقتصاد بتواند به خوبی از مسائل پشتیبانی کند، اما در سال‌های اخیر حوزه اقتصادی دچار روزمرگی شد، البته نه فقط امور جاری تعطیل نشد، بلکه تولید در استان ۲ برابر نیز شده است.

معاون امور اقتصادی استاندار آذربایجان شرقی گفت: نرخ بیکاری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۹ نسبت به ۱۳۹۸ و ۱۴۰۰ نسبت به ۱۳۹۹ بهتر شد. لذا اکنون نرخ بیکاری استان ۷.۳ درصد بوده و تاکنون ۱۰۵ واحد راکد فعال شده است. علاوه بر این تنظیم بازار، نظارت بر بازار و توسعه صادرات از سیاست‌های ابلاغی کنونی است که در جهت تحقق آن تلاش خواهیم کرد.

فعال‌سازی معادن راکد آذربایجان شرقی

غلامعلی راستی سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی بیان کرد: هشت میز تخصصی از جمله میز آذربایجان، ارمنستان، عراق، روسیه و ترکیه در آذربایجان شرقی فعال هستند که باید این میزهای اقتصادی در جهت صادرات افزایش یابند. همچنین قصد داریم که واحدهای راکد و نیمه راکد را فعال کنیم.

وی با بیان اینکه آذربایجان شرقی رتبه اول ذخایر معدنی کشور را با ۸.۲ میلیارد تن در اختیار دارد، ادامه داد: ۷۰۰ واحد معدنی فعال در استان فعالیت می‌کنند. علاوه بر این در نفلین سنیت سراب نیز کارهای خوبی صورت گرفته و بر اساس قرارداد منعقد شده، غنای معدنی استان افزایش یافته است، البته با فعال شدن این مجموعه چندین معدن دیگر در منطقه فعال می‌شود.

سرپرست جدید سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی در پایان همچنین از فعال شدن منطقه یک مناطق وزارتخانه در تبریز خبر داد و خاطرنشان کرد: منطقه یک کشوری که شامل شمال غرب کشور است، هنوز منتظر شیوه نامه کاری آن هستیم، اما روال آن چرخشی بوده و به مرکز استان دیگر انتقال می‌یابد.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.