سه شنبه, ۲۸ فروردین , ۱۴۰۳ Tuesday, 16 April , 2024 ساعت ×
افزایش ۱۵۶ هزار تنی ظرفیت اسمی معادن خراسان شمالی
23 آذر 1400 - 10:08
شناسه : 21771
رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی از افزایش ظرفیت اسمی معادن خراسان شمالی تا ۱۵۶ هزار تن خبر داد.
ارسال توسط : منبع : ایسنا
پ
پ

به گزارش اخبارفلزات، وحید ابراهیمی رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی، اظهار داشت: سال گذشته ۹ و امسال ۱۰ پروانه بهره‌برداری معادن در استان صادر شده است که ظرفیت اسمی این معادن از ۱۴۹ هزار تن در سال گذشته به ۱۵۶ هزار تن افزایش یافت.

وی افزود: میزان سرمایه‌گذاری این معادن در سال گذشته ۸۳ میلیارد و ۱۴۳ میلیون ریال و امسال ۳۷۵ میلیارد و ۳۳۰ میلیون ریال بود که ۳۵۱ درصد نسبت به سال گذشته افزایش دارد. لذا از آن جایی که صدور پروانه‌های معدنی همچنان انجام می‌شود، احتمال دارد تا پایان سال پنج پروانه دیگر نیز صادر شود، اما متاسفانه افزایش قیمت ماشین‌آلات، افزایش قیمت تمام شده مواد معدنی از جمله مشکلاتی است که معادن خراسان شمالی را با مشکل مواجه کرده است.

رییس اداره امور معادن سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان شمالی با اشاره به اینکه به غیر از معادن سنگ‌های تزئینی بیشتر مواد معدنی استخراج شده در داخل استان مورد مصرف قرار می‌گیرد، گفت: معدن بوکسیت یکی از مهمترین معادن در این استان است که ماده معدنی آن مورد استفاده شرکت آلومینیای جاجرم قرار می‌گیرد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: مواد معدنی همچون آهک، مارن، هماتیت از جمله مواد معدنی استخراج شده در داخل خراسان شمالی هستند که در همین استان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در این استان ۷۲ تا ۸۰ معدن سنگ لاشه وجود دارد که این مواد به طور کلی فراوری نمی‌شوند و باید به صورت خام در ساختمان استفاده شوند.
انتهای پیام/

ثبت دیدگاه

دیدگاهها بسته است.